کد خبر: 639873
تاریخ انتشار :

واکنش محسن رضایی به نوسانات قیمت ارز

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تداوم روند انجام مذاکرات نیز افزود: با سرانجام رسیدن مذاکرات بالأخره شاهد این خواهیم بود که ارزش پول ملی ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و برای نرخ ارز نیز به این ترتیب مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

واکنش محسن رضایی به نوسانات قیمت ارز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون رییس جمهور با بیان اینکه حتما شورای همکاری اقیانوس هند را فعال‌تر خواهیم کرد و درواقع اقیانوس هند در این دوران می‌تواند یکی از کانون‌های تمدنی بزرگ جهان شود، گفت: با افزایش تولید و برداشتن تحریم‌های داخلی و مذاکراتی که در سطح بین‌الملل انجام می‌شود وضعیت ارزش پول ملی، ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و نرخ ارز هم در سال‌های آینده به صورت بهتری مدیریت خواهد شد.

محسن رضایی اظهار کرد: قیمت ارز در اثر تحریم ها دچار نوسانات شده است و ما نیز با برداشتن تحریم های داخلی و افزایش تولید قصد برداشتن چنین مانعی را برای تولیدکنندگان در کشور داریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تداوم روند انجام مذاکرات نیز افزود: با سرانجام رسیدن مذاکرات بالأخره شاهد این خواهیم بود که ارزش پول ملی ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و برای نرخ ارز نیز به این ترتیب مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

مصوبات سفرهای رئیس جمهور پیگیری می‌شود

وی افزود: در ادامه سفر آیت‌الله رئیسی برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و هم برای بررسی برنامه‌هایی که طی چهار ساله دولت داریم به چابهار آمده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه چابهار، نخستین دروازه ورود به ایران و پایتخت دریایی کشور به شمار می‌رود بیان داشت: متاسفانه قبل از انقلاب، به دلیل سیاست‌های استعماری که وجود داشت تا منطقه چابهار به مرکز کشور وصل نشود و کریدور شمال به جنوب ایجاد نشود، هیچگاه نگذاشتند که این منطقه توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هم به دلیل تحمیل جنگ و تحریم‌ها فرصت نشد تا از این کریدور و این دروازه توسعه اقتصادی ایران استفاده کنیم.

رضایی تاکید کرد: در این دولت به طور جدی درصدد هستیم که به توسعه منطقه چابهار و استان سیستان و بلوچستان، از منطقه زابل تا جنوب این استان توجه داشته باشیم و نه‌تنها موضوع محرومیت‌زدایی، بلکه این منطقه می‌تواند در پیشرفت همه کشور نقش بسیار تعیین کننده و راهبردی داشته باشد.

اجرای پروژه ملی در چابهار

رضایی گفت: یکی از چهارده پروژه‌ای که درحال تصویب آن‌ها هستیم، در همین منطقه چابهار خواهد بود و بررسی خواهیم کرد که ببینیم این مگاپروژه در چه نقطه‌ای و در چه ماهیتی اجرایی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی در چابهار ایجاد شده است گفت: جای امیدواری است که بتوانیم یکی از پروژه‌های بزرگ کشور را در همین منطقه عملیاتی کنیم. لوله گازی که از منطقه سیستان و بلوچستان آمده است و قرار بود که به عنوان پروژه صلح عبور کند، خود یک منبع بزرگی برای توسعه چابهار و سواحل مکُران به شمار می‌رود.

توجه به صنایع پایین‌دستی

وی اضافه کرد: انتظار ما از منطقه آزاد و مجموعه پتروشیمی این است که یک مجموعه همراه با صنایع پایین‌دستی و با استفاده از آخرین‌فناوری‌ها و خصوصا تجاربی که در صنعت پتروشیمی کشور داریم ایجاد شود و دولت از این موضوع به صورت جدی حمایت خواهد کرد و مصمم هستیم که کارها با سرعت بیشتری انجام شود تا در همین دولت شاهد پیشرفت این منطقه باشیم تا بتوانیم از تولیدات این خطه برای مصارف داخلی، صادرات و صنایع پایین‌دستی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها