کد خبر: 639896
تاریخ انتشار :

پوتین وضعیت کرونا در روسیه را بحرانی خواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وضعیت همه گیری ویروس کرونا در روسیه را بحرانی خواند.

پوتین وضعیت کرونا در روسیه را بحرانی خواند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، پوتین روز جمعه در نشست شورای صاحبان صنایع و کارفرمایان روسیه گفت: شمار افراد مبتلا به بیماری کرونا کاهش یافته اما آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری افزایش یافته است.  

رئیس جمهوری روسیه بر لزوم همکاری بیشتر کشورش با سازمان بهداشت جهانی و توجه به توصیه های بهداشتی این سازمان جهانی شد.  

پوتین از مردم این کشور خواست تا در ایام تعطیلات سال نوی میلادی به توصیه های بهداشتی در مورد پیشگیری از کرونا توجه کرده و دستورالعمل های در این مورد را رعایت کنند.

  به گفته پوتین، روسیه برای تحویل واکسن اسپوتنیک لایت به سایر کشورها آمادگی دارد.  

وی همچنین با اشاره به اینکه روسیه اطلاعاتی در مورد سویه اومیکرون ویروس کرونا دارد خاطرنشان کرد که مسکو آماده برای ارائه دستاوردها دراین زمینه به کشورهای دیگر است.  

 پوتین این را نیز گفت که واکسن اسپوتنیک وی در برابر سویه اومیکرون موثر است.  

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا امروز در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۱۰۸۰ نفر در روسیه بر اثر کرونا جان سپرده و ۲۷ هزار و ۷۴۳ نفر به این بیماری مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص شده است.  

تاکنون در روسیه ۱۰میلیون و ۱۶۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۵ هزار و ۱۰۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان سپرده اند.  

در ۲۴ ساعت اخیر همچنین ۳۷ هزار و ۴۳۷ نفر افراد مبتلا به کرونا در روسیه بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

مسئولان روسیه در این شرایط برای مقابله با کرونا و کاهش آمار بالای آن تشویق به تزریق واکسن را در پیش گرفته اند و از رسانه های این کشور بویژه شبکه های تلویزیونی سراسری برای ترغیب مردم به واکسن زدن کمک می گیرند.

در راستای همین تلاش ها با ابتکار شماری از پزشکان، امروز گروهی از مخالفان واکسیناسیون به بیمارستان ویژه کرونا در منطقه فیلاتوف مسکو دعوت شده و از بخش بستری بیماران بازدید کردند.  

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) هم خواستار لغو دانشنامه و مجوز کار پزشکان مخالف واکسیناسیون کرونا شده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که پیشتر واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت را تزریق کرده بود، اخیرا بصورت داوطلبانه در آزمایش واکسن اسپری بینی که ساخت موسسه گاملیا است، شرکت کرد.   

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۲ میلیون و ۱۷۲ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود  ۷۱ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها