کد خبر: 639899
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان درگذشت پروفسور برت فراگنر را تسلیت گفت

سخنگوی وزارت خارجه درگذشت پروفسور برت فراگنر، ایران‌شناس بزرگ معاصر و بنیانگذار موسسه ایران‌شناسی اتریش را به جامعه علمی و ایران شناسان و همه ایران دوستان تسلیت گفت.

امیرعبداللهیان درگذشت پروفسور برت فراگنر را تسلیت گفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سعید خطیب‌زاده در پستی اینستاگرامی نوشت:

درگذشت پروفسور برت فراگنر، ایران‌شناس بزرگ معاصر و بنیانگذار موسسه ایران‌شناسی اتریش را به جامعه علمی و ایران شناسان و همه ایران دوستان تسلیت می گویم.
حدود سه سال قبل، زمانی که مدیر کل دفتر مطالعات وزارت امورخارجه بودم در وین ملاقاتش کردم. شخصیتی فرهنگی، عالم و دوست داشتنی که آنچنان دلداده فرهنگ و تمدن ایران بود که ایران را وطن دوم خود مینماید.
پروفسور فراگنر از بزرگترین ایران شناسان معاصر بودند که که نزدیک به ۶ دهه از عمر خود را وقف شناخت و معرفی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران نمودند و نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تاریخ ایران و زبان فارسی به جامعه علمی اروپا و بویژه در کشورهای آلمانی زبان داشتند و با نگارش آثار متعدد علمی نظیر «خاطرات نویسی ایرانیان» و فعالیت‌های سترگ خود تأثیری ماندگار بر سپهر ایران شناسی جهان به جا گذاشت و به همین دلیل، جایگاه ویژه و محبوبی در ایران و  در میان ایرانیان دارد.
پرفسور فراگنر در جامعه علمی و دانشگاهی ایران چهره ای شناخته شده‌ای بودند و در سال ۱۳۸۸ جایزه بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار را به پاس ترویج فرهنگ و تاریخ ایران دریافت کردند و در سال ۱۳۸۳ نیز منتخب چهارمین همایش چهره‌های ماندگار ایران شدند.
نام و یادش گرامی باد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها