کد خبر: 639901
تاریخ انتشار :

مورا پس از پایان کمیسیون مشترک برجام: زمان زیادی نداریم

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات وین برای بازگرداندن آمریکا به برجام انحام می‌گیرد.

مورا پس از پایان کمیسیون مشترک برجام: زمان زیادی نداریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: ایالات متحده بخش مهمی از مذاکرات وین است. مذاکرات وین برای بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌گیرد. هیچ دیدار مستقیمی بین ایران و ایالات متحده اتفاق نخواهد افتاد.

مورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما کارهای زیاد و سختی پیش رو داریم. تصمیم‌های سیاسی سختی باید گرفته شوند. حال وقت آن رسیده که بر روی اولویت‌ها و آنچه که برای هر یک از هیات‌ها جهت تصمیم‌گیری مهم‌تر است تمرکز شود و به این شیوه پیشروی کنیم چراکه زمان زیادی در اختیار نداریم. حس فوریت در همه کارهای‌مان در اینجا وجود دارد. ما به زودی به کارمان ادامه می‌دهیم.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آنچه که ما در این روزها انجام داده‌ایم تثبیت دوباره وجه اشتراک برای تداوم مذاکرات بوده است. ما در این کار موفق بوده‌ایم. ما نباید فراموش کنیم که درحال مذاکره مجدد و بازنویسی برجام نیستیم. آنچه که در اینجا درخصوص آن مذاکره می‌کنیم گام‌های عملی است که ایالات متحده و ایران برای بازگشت کامل به پایبندی به برجام انجام دهند. این گام‌های عملی شامل رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات هسته‌ای است. ما در شرایطی هستیم که در زمینه هسته‌ای و تحریم‌ها تصمیمات سیاسی سختی باید گرفته شوند.
وی تاکید کرد: کارمان آسان نخواهد بود. کار ما پیچیده و سخت  و گاهی اوقات از لحاظ سیاسی دردناک خواهد بود. ما زمان زیادی نداریم پس من به عنوان هماهنگ کننده می‌خواهم هیات‌ها اولویت‌های جدیدشان را تثبیت کنند و خواسته‌های غیرواقع گرایانه نداشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها