کد خبر: 639906
تاریخ انتشار :

وزیر میراث فرهنگی: ۲ پروژه راه آهن یزد نیازمند اعتبار ویژه است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۲ پروژه راه آهن در استان یزد برای اینکه سالجاری به اتمام برسد نیازمند اعتبار ویژه است.

وزیر میراث فرهنگی: ۲ پروژه راه آهن یزد نیازمند اعتبار ویژه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، عزت الله ضرغامی شامگاه جمعه  شب در شورای اداری استان یزد با حضور رئیس جمهور افزود: ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در یزد پیش بینی شده که ۳۵۰ کیلومتر آن در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: دو راه آهن در یزد در دست ساخت است ، یکی راه اهن  یزد – اقلید که نیازمند اعتبار است برای اینکه تا پایان سال بهره برداری شود و دیگری بافق – ارژن که در حمل بار تعیین کننده است و برای اتمام این ۲ پروژه که تا پایان سال آینده قطعا تمام می شود، اعتبار ویژه لازم است و باید با روش های دیگری تامین اعتبار شود.

ضرغامی ادامه داد: در مورد مسکن، از ۴ میلیون مسکنی که در کشور باید ساخته شود که حدود ۶۰ هزار واحد سهم استان یزد است که در صورت استقبال، قابل افزایش است و ۲۰ هزار مورد عملیات ساخت ان آغاز شد.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم گفت: استان یزد در برخی رشته های ورزشی سرآمد است از جمله شمشیربازی و والیبال، ضمن اینکه صنعت سوارکاری در یزد بی بدیل است.

وی تصریح کرد: در اردکان یک تکلیف مهم داریم که تکمیل سرای ورزشکاران است و به دلیل اینکه در برخی میزبانی ها، ورزشکاران شرکت کننده مجبور شدند بیرون از اردکان اقامت کنند، نیاز به این سرا ضروری است.

وزیر ورزش افزود: یزد در ورزش پهلوانی، اسکواش نیز سرآمد است اما نکته ای متمایز کننده یزد در ورزش با بقیه نقاط کشور، حضور خیران است.

وی خاطرنشان کرد: یک تکلیف مهم ۱۱ ساله داریم که آن هم اتمام سالن دوچرخه سواری است که امیدواریم با برنامه ریزی به عمل آمده قبل از المپیک پاریس، رویدادهای بین المللی را در این سالن تمرین کنیم همچنین پیست دو و میدانی که اعتبارات خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها