کد خبر: 639969
تاریخ انتشار :

اردوغان: روابط ترکیه و آفریقا به سطح بی سابقه‌ای رسیده است

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که روابط ترکیه و آفریقا به سطحی رسیده که حدود ۱۶ سال پیش هیچ کسی نمی‌توانست تصورش را داشته باشد.

اردوغان: روابط ترکیه و آفریقا به سطح بی سابقه‌ای رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست شراکت سران ترکیه و آفریقا در استانبول گفت:  روابط ترکیه و آفریقا به سطحی رسیده که حدود ۱۶ سال پیش هیچ کسی نمی‌توانست تصور آن را داشته باشد. میزان تجارت ترکیه با قاره آفریقا از ۲۵.۳ میلیارد دلار در ۲۰۲۰ عبور کرده است. من اطمینان دارم که میزان تبادل تجاری‌مان با آفریقا به ۵۰ میلیارد دلار و بعد به ۷۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی گفت: ما از نزدیک توافق منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا را که اول ژانویه ۲۰۲۱ وارد مرحله اجرایی شد، پیگیری می‌کنیم. ما برای توسعه و افزایش همکاری با آفریقا تلاش می‌کنیم. ما نبود عدالت جهانی در دستیابی به واکسن کرونا و اجحاف حاصل در حق آفریقا را درک می‌کنیم و برای ارسال ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا به آفریقا در دوره آتی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اردوغان گفت: من به ضرورت افزایش تلاش‌هایمان برای نمایندگی آفریقا در شورای امنیت ایمان دارم. مبارزه‌ای که با شعار "جهان بزرگتر از پنج است" تنها به خاطر ما نیست بلکه به نفع برادران آفریقایی ما هم هست. ما به عنوان کشوری که از ۴۰ سال پیش با تروریسم جدایی طلبانه مبارزه می‌کند به خوبی چالش‌های امنیتی برادران آفریقایی را می‌دانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها