کد خبر: 639989
تاریخ انتشار :

افشای نامه محرمانه شورای نگهبان برای رد صلاحیت علی لاریجانی + سند

پایگاه خبر «فردا» نوشت: رسانه ها امروز از نامه محرمانه شورای نگهبان به علی لاریجانی درباره دلایل رد صلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری رونمایی کردند. در همین حال پاسخ علی لاریجانی به این نامه نیز منتشر شد.

افشای نامه محرمانه شورای نگهبان برای رد صلاحیت علی لاریجانی + سند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این نامه شورای نگهبان آمده است: تصمیم‌گیری درخصوص احراز صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری مطابق بند ۹ اصل ۱۱۰ و اصل ۱۱۵ قانون اساسی بر مبنای گزارش‌های رسمی دستگاه‌های قانونی و شناخت و اطلاعات اعضا از سوابق و ویژگی‌های داوطلبان، پس از بحث و مذاکره با رای مخفی صورت می‌گیرد. بدیهی است مستند رای اعضا ممکن است یکسان نبوده و مانند تصمیم‌گیری در موارد مشابه در سایر نهادها، هر یک از اعضا به یک یا چند گزارش یا اطلاعات توجه کرده باشند."

در ادامه همین نامه دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی چنین ذکر می کند: "موضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۱۳۸۸" و "حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آن‌ها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود" اشاره شده است.

همچنین "مداخله یکی از فرزندان در قرارداد‌های خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاست بر مجلس شورای اسلامی"، اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس برخلاف مصوبه لازم الاجرای شورایعالی امنیت ملی" و "سفر‌های متعدد اعضای خانواده به خارح از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگر در آمریکا" از دیگر دلایل ردصلاحیت مشاور رهبر انقلاب ذکر شده است.

نامه

در همین حال امروز جوابیه لاریجانی به نامه شورای نگهبان نیز منتشر شد.  در قسمتی از پاسخ رئیس سابق مجلس به شورای نگهبان آمده است:

"ادعای سفر مکرر خانواده بنده به اروپا و آمریکا صد در صد دروغ است، بفرمایید مقصود شما از سفرهای مکرر دقیقا چیست. در چه تاریخی همسر بنده و خانواده حقیر به آمریکا سفر کرده اند؟ یکی از فرزندان من همراه همسرشان به منظور ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرده است. آیا این می شود سفر مکرر اعضای خانواده به آمریکا؟ معیار تکرار نزد شورای محترم چیست که چنین عبارتی را مرقوم داشته اند؟"

لاریجانی در قسمتی دیگر از نامه خود نوشت: "فرض کنید مواضع شورای نگهبان در برخی مسائل، از جمله فتنه ۸۸، با نظرات اینجانب یکسان نبوده، چه دلیلی بر رد صلاحیت اینجانب می شود؟ آیا مواضع بنده در فتنه ۸۸ در مغایرت با اسلام، قانون اساسی، حقوق اساسی مردم و خطوط تعیین شده توسط رهبری بود؟ یا صرفا با سلیقه عده ای خاص در تعارض بود؟"

رئیس سابق مجلس درباره حضور غیرقانونی فرزندش در قرادادهای خدماتی مجلس تصریح کرد: "اعلام شده، یکی از فرزندانم در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس دخالت داشته است. من از حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای اژه ای، ریاست محترم قوه قضائیه، درخواست می کنم این مورد را هرچه سریعتر رسیدگی نمایند، از ایشان خواهش می کنم به هر نتیجه ای رسیدند به اطلاع عموم برسانند و بنده و فرزندم آماده اجرای هرگونه مجازات قانونی که حکم بفرمایید هستیم."

منبع: فردا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها