کد خبر: 639990
تاریخ انتشار :

اعتراض احمد توکلی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امتیاز دهی به افرد خاص

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در امتیاز دهی به افراد خاص واکنش نشان داد.

اعتراض احمد توکلی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امتیاز دهی به افرد خاص
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای رئیسی / رئیس‌جمهور و رئیس محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام‌علیکم به اطلاع می‌رساند داوطلبان آزمون‌های سراسری و خانواده‌های آنها نسبت به امکانات و سهمیه‌ها برای افرادی خاص معترض هستند.

یکی از این امتیازها که به امتیاز اعضای هیئت علمی مشهور است امکان تغییر رشته و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی است. این نوع امتیازهای خاص خلاف قانون اساسی است. دیوان عدالت اداری این مصوبه را از مصادیق نقض بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی دانسته و دو بار حکم لغو آن را صادر کرده است اما هر بار پس از لغو این مصوبه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داده تا اجرای این مصوبه غیرقانونی تداوم یابد.

همچنین 11 ایراد مصوبه ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) که دیده‌بان شفافیت و عدالت پیش از این طی نامه شماره 712-100-د مورخ 27/07/1400 به اطلاع شما رساند و جنابعالی طی نامه شماره 81005 مورخ 29/07/1400 دستور بررسی مجدد آن را صادر نمودید، همچنان پابرجاست؛ اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اصرار دارد که اجرایی گردد.

شعار جنابعالی در انتخابات مبارزه با فساد، رعایت عدالت و جلوگیری از رانت و ویژه‌ خواری بوده است لذا با عنایت به این موارد دستور فرمایید در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با همت جنابعالی و حضور مستمر شما فعال گردیده است، نسبت به اصلاح مصوبات یادشده اقدام عاجل صورت پذیرد.

همچنین در این نامه به مصوبه ناعادلانه اصلاح کنکور نیز اشاره شده است که علیرغم دستور رئیس جمهور به این شورا مبنی بر اصلاح مصوبه، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: الف

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها