کد خبر: 640013
تاریخ انتشار :

هشدار حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره پیامدهای تداوم محاصره غزه

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین ضمن استقبال دوباره از طرح الجزایر برای برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی با حضور گروه های فلسطینی، نسبت به بحرانی شدن اوضاع در پی استمرار محاصره نوار غزه هشدار دادند.

هشدار حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره پیامدهای تداوم محاصره غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دو جنبش حماس و جهاد پس از نشست رهبران خود با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: اقداماتی که برای پایان دادن به محاصره و کاهش مشکلات ساکنان نوار غزه در دست انجام هستند، این روزها به تعویق افتاده‌اند به همین دلیل احتمال دارد هر لحظه شرایط منطقه بحرانی شود.

در بیانیه مشترک این دو جنبه تاکید شد: پایان یافتن محاصره نوار غزه حق مردم فلسطین و نه منتی از سوی دشمن اسرائیلی است و ما این حق را از دشمن خواهیم گرفت و در ازای آن هیچگونه هزینه سیاسی نخواهیم داد.

ساکنان نوار که تعداد آنها بیش از دو میلیون نفر است، به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی از ۱۵ سال قبل، با شرایط اقتصادی و معیشتی دشواری مواجه هستند.

حماس و جهاد در ادامه بیانیه مشترک خود بر لزوم ایجاد وحدت ملی و ساماندهی دوباره به دولت فلسطین تاکید کردند.

همچنین آنها از طرح الجزایر برای دعوت از گروه‌های فلسطینی به آغاز گفتگویی ملی در الجزایر استقبال کردند.

این دو جنبش تاکید کردند: وحدت ملی در میادین درگیری و مقابله با دشمن صهیونیستی آشکار می‌شود و آنچه اکنون مدنظر است تلاش برای ایجاد یک رهبری ملی است که مسئولیت‌های مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی‌ها و تمامی خطراتی را که مسئله فلسطین با آنها مواجه است، بر عهده گیرد.

فلسطین از سال ۲۰۰۷ از نظر سیاسی و جغرافیایی تقسیم شد، به این شکل که حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفته و دولت فلسطین که جنبش حماس به ریاست محمود عباس آن را تشکیل داده بود، کنترل کرانه باختری را به دست گرفت.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر که میزبان عباس در پایتخت این کشور بود، در کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ششم دسامبر جاری اعلام کرد که کشورش قصد میزبانی از کنفرانس گروه‌های فلسطینی را دارد.

تبون در اظهارات خود تاریخی را برای برگزاری این کنفرانس مشخص نکرد و تنها اعلام کرد که این کنفرانس به زودی برگزار خواهد شد.

دو جنبش حماس و جهاد در بیانیه مشترک خود درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز تمامی اشکال ائتلاف و عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و از ملت‌ها، گروه‌ها و احزاب کشورهای عربی خواستند مخالفت خود را با عادی‌سازی و ایجاد ائتلاف‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی اعلام کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها