کد خبر: 640432
تاریخ انتشار :

بازتاب رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در رسانه‌های دنیا

میزان/ رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی از ابعاد مختلف رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ را مورد بررسی قرار دادند.

بازتاب رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در رسانه‌های دنیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«الجزیره»، در گزارشی که به این رزمایش پرداخت و نوشت «ایران در این رزمایش برای هشدار به اسرائیل موشک‌های بالستیک شلیک کرد.»

این گزارش همچنین، به صد‌ها پهپاد و موشک بالستیکی اشاره کرد که ایران برای مقابله با مهاجمان احتمالی، مورد آزمایش قرار داد.

«آسوشیتدپرس»، در پوشش این رویداد نوشت «موشک‌های کوتاه برد و میان برد ایران می‌توانند پایگاه‌های آمریکا در منطقه و حتی اسرائیل را هدف قرار دهند؛ برد این موشک‌ها بین ۳۵۰ تا ۲ هزار کیلومتر است.»

«اسرائیل دیفینس» نیز در خبر مربوط به رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» به تشریح ویژگی‌های تانک جدید سپاه پاسداران پرداخته و نوشت این تانک‌ها دارای سیستم استتار در برابر تشخیص راداری مادون قرمز، سیستم کنترل آتش و فاصله یاب لیزری هستند.

گزارش «المیادین» در مورد رزمایش مذکور بر توسعه سیستم ضد موشک تانک ایران متمرکز بود.

«نیوزویک» هم با پوشش سخنان مقام‌های ارشد نظامی کشورمان، رزمایش مذکور را مورد بررسی قرار داد.

«اسپوتنیک» در گزارش مفصلی که به موضوع رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» اختصاص دارد، ویدئو‌ها و عکس‌های متعددی از این رویداد را منتشر کرد.

در گزارش مذکور به شبیه سازی‌های جنگی متعدد طراحی شده در رزمایش اشاره شد.

این رسانه روسیه، ضمن اشاره به این نکته که رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷»، نخستین رزمایش دفاع هوایی ایران در ماه‌های اخیر نیست، آورد که در این رزمایش تاکتیک‌های متعددی مانند جنگ آبی خاکی به نمایش گذاشته شد.

«راشا تودی» نیز به پاسخ کوبنده ایران در صورت انجام اقدام نظامی اشاره کرد.

«دویچه وله» آلمان نیز به شبیه سازی حمله موشکی به هدفی مانند رآکتور هسته‌ای «دیمونا» در اراضی اشغالی اشاره کرد و در ادامه دلایل برگزاری این رزمایش و واکنش‌ها به آن را مورد بررسی قرار داد.

«ساوت چاینا مورنینگ پست» چین، پس از اشاره به اهداف ایران از برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷»، نوشت که با وجود ادعا‌های رژیم صهیونیستی در مورد موضوع هسته‌ای ایران، تهران تاکید کرده که فقط می‌خواهد یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی را توسعه دهد.

«راپتلی»، «رویترز»، «خبرگزاری فرانسه»، «میلیتاری»، ...، رسانه‌هایی هستند که رزمایش نظامی اخیر ایران را به شکلی گسترده بازتاب دادند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها