کد خبر: 640821
تاریخ انتشار :

ارزش مهدی طارمی چند میلیارد هست؟

ارزش مهدی طارمی در پی عملکرد ضعیف و درگیری با سرمربی تیم ملی ارزان شد.

ارزش مهدی طارمی چند میلیارد هست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
 

مهدی طارمی روزهای خوشی را سپری نمی کند. مهدی طارمی در ابتدای فصل طوفانی استارت زد و به ستاره بی چون چرای لیگ پرتغال تبدیل شده بود. مهدی طارمی در هر بازی هملکرد درخشانی به ثبت می‌رساند یا گل می‌زد یا پاس گل می داد یا پنالتی می‌گرفت. در اواسط فصل بود که ورق برای مهدی طارمی برگشت و افت او شروع شد. مهدی طارمی خود را درگیر یک مساله حاشیه‌ای کرد که این موضوع برای او گران تمام شد.

طارمی در 16 بازی ابتدایی فصل 9 گل و 5 پلس گل به ثبت رسانده بود اما پس از درگیری با سرمربی تیم ملی در 8 بازی اخیر تنها 1 پاس گل داده و گلی به ثمرنرسانده است. ین روند با واکنش و کنایه های سرمربی تیم پورتو هم همراه بود و او حتی چند بازی ستاره ایرانی را نیمکت نشین کرد تا شاید تلنگری به او باشد اما همچنان اثر نکرده است. طارمی در بازی آخر پورتو در چند قدمی دروازه خالی توپ را به تیر دروازه کوبید!

پس از توئیت مهدی طارمی بر علیه سرمربی تیم ملی او دیگر آن بازیکن سابق نبود و روز به روز افت کرد. حاشیه ای که فصل رویایی او را خراب کرد.

 

در جدیدترین به‌روزرسانی سایت ترنسفرمارکت ارزش مهدی طارمی یک میلیون یورو کاهش یافت و به 15 میلیون یورو رسید. او که پیش از این 16 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده بود در هفته‌های اخیر در گلزنی با لباس پورتو ناکام مانده و همین یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش ارزش اوست.

کادرفنی پورتو بارها اعلام کرده است که وظیفه طارمی فقط گل زدن نیست و کمک به سایر بازیکنان است ولی همه ما می‌دانیم که شرایط این گونه نیست و مهاجم ایرانی با مشکل روبه‌رو شده است.

با وجود نداشتن شانس گلزنی یا حتی برخی ناتوانی‌ها، به نظر می‌رسد مشکل طارمی روحی روانی است.

این در برخی از بازی‌های او در مسابقات مشهود است، که بارزترین آن‌ها دیدار با لیورپول است که در آن بازیکن ایرانی به جای شوت زدن سعی می‌کند به یک هم تیمی پاس دهد بنابراین یک فرصت گلزنی را از دست می‌دهد.

مهدی طارمی روزهای سخت و دشواری را در تیم باشگاهی خود تجربه می‌کند.

مهدی طارمی دو ماه پیش عزیزکرده بندر پورتو بود؛ به بزرگان اروپا گل می‌زد، مثل الماس می‌درخشید و وقتی مهدی طارمی پیراهنش را به یک هوادار بخشید، اشک در چشم طرف مقابل جمع شد. شرایط مهدی طارمی اما ماه‌هاست که با آن زمان فرق کرده است. حالا مهدی طارمی هشت بازی است که گل نزده است و توسط هواداران و سرمربی زیر فشار است، مهدی طارمی در دو مسابقه مهم پورتو با لیورپول و اتلتیکومادرید بهترین موقعیت‌های تیمش را از کف داد و تیر خلاص را به آرزوهای تیمش در لیگ قهرمانان شلیک کرد. سرمربی پورتو هر هفته به مهدی طارمی طعنه و کنایه می‌زند.

این تنها بخش کوچکی از شرایط مهدی طارمی در پورتو است. بازیکنی که تا همین چندماه پیش ستاره بی بدلیل تیم ملی و باشگاه پورتو بود.
می‌گویند مهدی طارمی حدود ده میلیون یورو به باشگاه ضرر زده و به همین دلیل در ساعات گذشته رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پرتغال حسابی به او تاخته‌اند. صد البته فوتبال هم مثل زندگی بالا و پایین دارد و این شرایط برای مسی و رونالدو هم به وجود می‌آید. تلخی داستان اما این است که مهدی طارمی، خودش با خودش بد کرد. او از سر غرور و نخوت، بیهوده وارد دعوایی شد که تمرکزش را به هم ریخت و کارایی‌اش را کاهش داد.

این شورش طارمی علیه طارمی بود. هیچ‌کس دیگری حتی به اندازه یک سر سوزن مقصر نیست. مهدی خودش خراب کرده و خودش هم باید درست کند. پسر بااستعداد ایرانی حتما توانایی بازگشت به روزهای خوش گذشته را دارد، مشروط به این که جایگاهش را از نو بشناسند و باز با چهار تا گل برای کل دنیا تعیین تکلیف نکند.

به شرط این که بیاموزد تکبر، قاتلی خاموش در وجود بشر است؛ آنچه می‌تواند بی‌سروصدا جاه و جلالش را به باد بدهد و زمینگیرش کند. این حرف قدیمی‌ها آنقدر دقیق و درست است که نباید دست به ترکیبش زد: «همه چیز از نازکی پاره می‌شود، آدمیزاد از کلفتی.» توهم ضخامت، آغاز وخامت است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها