کد خبر: 641067
تاریخ انتشار :

علم‌الهدی:

دولت ولایی کنونی، از نتایج حماسه نهم دی ماه است

امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه از سال ۸۸ تا الان، آن اتصال جانانه‌ای که امت نسبت به رهبری پیدا کرد قوی‌تر شده است، به طوری که در نتیجه آن اتصال، مردم دولت ولایی هم تشکیل دادند.

دولت ولایی کنونی، از نتایج حماسه نهم دی ماه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، احمد علم‌الهدی ظهر امروز درخطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه امروز دهم دی ماه، سالروز کشتار خونین مردم غیور مشهد به وسیله جلادان ستم‌شاهی است، اظهار کرد: ۴۲ روز قبل از پیروزی انقلاب، در سال ۵۷ در خیابان‌های مشهد، جلادان شاه مردم مظلوم مشهد را به رگبار گلوله بستند و مقاومت مردم در مقابل این عملیات وحشیانه، باعث عقب‌نشینی جریان‌های وابسته به دستگاه طاغوت شد و ۴۲ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مشهد به تسلط مردم انقلابی در آمد.

وی افزود: این جریان بیانگر یک واقعیت برای امروز ما بود. عاملی که باعث شد مردم مشهد آن طور مقاومت کنند، جمع امت و امام بود. امت و امام با هم یکی شدند و دنیا هم این را فهمید که اگر امام و امت یکی شود، اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار قدرت ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دهم دی سال ۵۷، امام(ره) در پاریس بودند و امت در مشهد و حلقه‌ای در این میان بود که امت را به امام متصل می‌کرد. آن روز رهبری انقلاب در مشهد، توسط یک مثلث بصیر و انقلابی اداره می‌شد و مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله طبسی و مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد رئوس این مثلث بودند و این افراد حلقه اتصال امت مشهدی به امام(ره) بودند. دشمن فهمید این حلقه اتصال، عامل همه پیروزی‌ها و استمرار انقلاب اسلامی است.

علم‌الهدی بیان کرد: در فتنه ۸۸ هدف دشمن این بود که این حلقه اتصال بین امت و امام و رهبری را از بین ببرد، آنگاه با امت جدا افتاده از امام و امام بدون امت هر کاری می‌خواهد انجام دهد. فتنه ۸۸، فتنه براندازی بود. دشمن ۱۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود به وسیله این فتنه نظام ما را براندازی کند، یعنی اتصال بین امام و امت را از بین ببرد و بر همه چیز مسلط شود.

وی اضافه کرد: لذا در فتنه ۸۸، دشمن خواص را که حلقه اتصال بین امام و امت بودند، هدف گرفت و آنان را فریب داد. متاسفانه خواص بصیرت نداشتند و متوجه توطئه دشمن نشدند. عمق فتنه دشمن را فقط مقام معظم رهبری درک کردند و خواص درکی از آن نداشتند. دشمن خواص را مورد هدف قرار داد و آنان خود را کنار کشیدند و دشمن کشور را به آشوب کشید و خواص فقط تماشا کردند. حلقه اتصال بین امام و امت از بین رفت و در این جا بود که امت بی امام و امام بی امت مورد تهاجم قرار گرفتند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ۹ دی یک معجزه رخ داد، عنوان کرد: در آن روز امت بدون حلقه اتصال و بدون وساطت خواص، به امام چسبید و در یک حرکت میلیونی، امت به رهبری متصل شد و تمام توطئه‌های دشمن را به خاکستر تبدیل کرد. خوشبختانه از سال ۸۸ تا الان، آن اتصال جانانه‌ای که امت نسبت به رهبری پیدا کرد قوی‌تر شده است، به طوری که در نتیجه آن اتصال، مردم دولت ولایی هم تشکیل دادند.

علم‌الهدی با بیان اینکه حماسه نهم دی دو چهره اسطوره داشت، اظهار کرد: یکی از آن چهره‌ها مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بود که در حوزه اعتقادی حماسه نهم دی ماه، یک اسطوره بزرگ بود. مقام معظم رهبری هم فرموده بودند غیر از علم و اخلاق، چیز دیگری که در شخصیت آیت‌الله مصباح قابل توجه است، بصیرت وی می‌باشد. بصیرت این مرد در تربیت انسان‌ها بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه چهره دومی که در عرصه عملیاتی حماسه نهم دی اسطوره شد، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: ما امروز به تبیبن شخصیت و مکتب شهید سلیمانی نیاز داریم. تمام عظمت این شهید بزرگوار، در دو خصوصیت وی بود. اولین خصوصیت، ایمان قوی او به خدا و معاد بود و به همین خاطر بود که بیش از ۳۰ سال در راه دفاع و جهاد گام برمی‌داشت. خصوصیت دوم شهید سلیمانی، زیست شهدایی او بود. برخی جوانان می‌خواهند شهادت قسمتشان شود، اما شهادت چیزی نیست که قسمت کسی شود، بلکه برای رسیدن به شهادت باید اراده داشت. اگر کسی زیست شهدایی داشته باشد، در نهایت هم به شهادت خواهد رسید و امتیاز شهید سلیمانی هم همین زیست شهدایی او بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها