کد خبر: 641137
تاریخ انتشار :

میرلوحی: برخورد خشن با محرومان حاشیه نشین صحیح نیست

محمود میرلوحی به سایت «خبر سراسری» گفت: بالاخره یکی از شعارهای مهم اول انقلاب عدالت اجتماعی بود و مشخصا تلاش شد که خدمات به روستا ها و مناطق محروم برود و امام فرمودند احترام محرومین باید حفظ شود.

میرلوحی: برخورد خشن با محرومان حاشیه نشین صحیح نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب پیرامون برخورد های تند با فرودستان و نتایج این برخورد ها به  سایت «خبرسراسری» گفت: «مسئله مهاجرت به کلانشهرها و یا شهر های مهم مدتیست گسترش پیدا کرده و کسانیکه به دلایل مسائل خشکسالی، امنیتی، اشتغال و اقتصادی ناچار به ترک کاشانه های خودشان شدند و به امید کسب درآمد به حاشیه شهر ها آمده اند امروز متاسفانه فراوان اند. شاید بتوان گفت به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی کلانشهر های ما امروز از این پدیده یاد می کنیم».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او ادامه داد: «در شهری مثل تهران شاید این جمعیت نزدیک یک میلیون نفر هستند که در حاشیه شهر تهران مستقر شده اند. بسیاری از این خانواده‌ها و اشخاصی که مقیم حاشیه شهر‌ها هستند ساختمان هایشان بدون پروانه و مجوز ساخته شده است و باید بپذیریم که در ایران و کلانشهرهای دنیا هم این مشکل وجود دارد و حل این قضایا هم صرفا اقتصادی نیست که مثلا اگر مشکل اقتصاد حل شود حاشیه‌نشینی حل می‌شود اینطور نیست. مشکلات حاشیه‌نشینی امروز متنوع است و راه حل‌های آن نیز باید همه جانبه دیده شود و برخورد خشن با محرومان حاشیه‌نشین صحیح نیست. گاهی می‌بینید که در شهرهای مختلف برخوردهایی صورت می‌گیرد. البته گسترش گرم‌خانه‌ها و حل مشکلات کارتن‌خواب‌ها بسیار خوب است اما اگر مسائل همه جانبه دیده نشود و صرفا جمع کردن این افراد آسیب دیده در دستور قرار بگیرد مشکل باقی خواهد ماند و باید اقدامات مستمر و دقیقی انجام شود تا این مشکلات مهار شود اگر کسی تصور کند در کلانشهر ها می توان این مشکلات را حل کرد اینطور نیست و در تمام کلانشهر های جهان این مشکلات وجود دارد».

این فعال سیاسی درباره نقش نهادهای مسئول در این زمینه افزود: «بالاخره یکی از شعارهای مهم اول انقلاب عدالت اجتماعی بود و مشخصا تلاش شد که خدمات به روستا ها و مناطق محروم برود و امام فرمودند احترام محرومین باید حفظ شود و من کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان تجریح دادم و با وجود همه مشکلات دهه اول انقلاب شاهد بودیم که توسعه ی خدمات به روستا ها اولویت داشت. در عین حال بسیاری از اموالی که مصادره شده بود به نهاد هایی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد 15 خرداد داده شد و سخن از این بود که امکانات فوق در اختیار فقرا قرار بگیرد».

میرلوحی در پایان در گفت‌وگو با «خبر سراسری» گفت: «بنظر می آید در این کار موفقیت قابل توجهی نداشتیم. به دلیل مشکلات همچنان فقر و محرومیت ادامه پیدا کرده است و این دستگاه ها اقداماتشان اثر کافی و لازم را ندارد. در سال های دهه هشتاد، خط فقر طوری بود که هفت میلیون نفر زیر خط فقر بودند اما در حال حاضر سی میلیون نفر زیر خط فقر هستند منابع این نهاد ها به شکل مناسبی نتوانست در جهت حل مشکلات محرومین به کار گرفته شود و شما می‌بینید که تعداد زیادی از روستایی ها بصورت پلکانی از روستا به کلانشهر ها مهاجرت می کنند و این یعنی نتوانستیم امکانات نهاد های فوق را در محل در اختیار طبقات محروم قرار دهیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها