کد خبر: 641495
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با جعفرزاده ایمن‌آبادی

به تیم اقتصادی مشکوکم،نمی‌خواهند رئیسی1404پیروز شود

فعال سیاسی گفت: به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت می خواهد به هر قیمتی همه اصلاحات اقتصادی انباشته شده در 42 سال گذشته را انجام دهد تا 4 سال دیگر آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهور رأی نیاورد و خودشان کاندیدا شوند.

به تیم اقتصادی مشکوکم،نمی‌خواهند رئیسی1404پیروز شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: سیدابراهیم رئیسی شعارش «دولت مردم» بود اما آنچه امروز اتفاق می افتد بیشتر اجبار مردم به تحمل ریاضت‌های بیشتر است تا آنکه دولت گامی بخواهد با تصمیمات انقلابی باری را از روی دوش مردم بردارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره رویکردهای لیبرالیستی دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه اقتصاد گفت: ریل گذاری دولت اصلا درست نیست. همه اعضای تیم اقتصادی آقای رئیسی امروز ادعای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور را مطرح می کنند، اگر به فرض بخواهیم این صحبت آنها را قبول کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که این وضعیت اقتصادی در طول 42 سال اتفاق افتاده و کشور ظرفیت درست کردن یک باره آن را ندارد.

وی افزود: مردم نمی توانند یکساله بار 42 سال را بکشند و یکی از اشتباهات بزرگ آقای میرکاظمی همین است چون تمام فشار اصلاحات اقتصادی را در یک سال خوابانده است، نتیجه آن خواهد بود که هم به مردم فشار می آید و هم محبوبیت آقای رئیسی به شدت دچار آسیب می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه شعار اصلی «دولت مردم» فراموش شده، اظهار کرد: جالب است تمام آن رویکردهایی که در گذشته توسط این آقایان نقد و نفرین می شد، الان در رأس تصمیمات اجرایی هستند. معتقدم آقای رئیسی نباید به اطرافیانش توجه کند بلکه خودش مشکلات را برای رسیدگی در سال های مختلف طبقه بندی و دسته بندی کند و به تدریج اصلاحات را انجام دهد.

وی افزود: آقایان می فرمایند که بنزین و دارو گران نمی شود اما بفرمایند چه طور گران نمی شود؟ وقتی وزیر بهداشت ارز ترجیحی 200 دارو را حذف کرده چه طور می تواند ادعا کند که دارو گران نمی شود. معتقدم کاملا حرکت لیبرالیستی است. یک چیز دیگر می گویند اما کار دیگر می کنند. در واقع این رفتار نوعی آدرس غلط دادن است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم طاقت این همه فشار اقتصادی را ندارند، تأکید کرد: با اجرای این اصلاحات اقتصادی مشکل امنیتی در کشور به وجود می آید. نکته دیگر آنکه محبوبیت آقای رئیسی به شدت کاهش خواهد یافت. خیلی شفاف و صریح بگویم من به صداقت تیم اقتصادی دولت شک دارم. آقای رئیسی باید خانه تکانی کند چون آنچه اهمیت دارد تحقق شعارهایی است که او در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد و مردم به آن شعارها رأی دادند.

وی افزود: مردم در انتخابات به آقای رئیسی لقب سید مظلومان و محرومان را دادند یعنی او به فکر مستضعفان و فقرا است اما الان چه اتفاقی برای این قشر از جامعه افتاده است؛ سفره ها و سبد خرید خانواده ها دارد کوچکتر و گرفتاریهای معیشتی دارد بزرگتر می شود چون تیم اقتصادی توجهی به شعارهای رئیس جمهور نمی کند.

جعفرزاده بیان کرد: تیم اقتصادی دولت اصلا در فکر تحقق شعارهای رئیس جمهور نیستند بلکه کار خودشان را می کنند چون می گویند «اگر این وسط کسی خراب بشود آقای رئیسی است نه ما». طرف گفته «3 روزه بورس را درست می کنم» اما الان وقتی مورد سئوال قرار می گیرد می گوید «برنامه ام را داده ام ولی دولت قبول نمی کند»، این افراد فردا یک کاری می کنند که وقتی مورد سئوال قرار می گیرند می گویند «برنامه ما چیز دیگری بود، رئیس جمهور آن را عوض کرد».

وی افزود: به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت می خواهد به هر قیمتی همه اصلاحات اقتصادی انباشته شده در 42 سال گذشته را انجام دهد تا 4 سال دیگر آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهور رأی نیاورد و خودشان کاندیدا شوند، بعد بگویند تمام اصلاحات را قبلا انجام دادیم حال آنکه تمام هزینه‌ها به پای آقای رئیسی نوشته می شود و آقایان دور افتخارش را می زنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: درست است که هر کس رئیس جمهور می شود باید هزینه بدهد اما اصلاحات اقتصادی باید عقلانی و به تدریج انجام شود تا مردم و کشور طاقتش را داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها