کد خبر: 641586
تاریخ انتشار :

علامت عجیبِ ابتلا به اومیکرون

اولین علامت و نشانه ابتلا به سویه اُمیکرون تغییر در صدای شماست؛ به این معنا که باید مراقب هر گونه تغییر در صدای خود باشید.

علامت عجیبِ ابتلا به اومیکرون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابتلا به اُمیکرون با گرفتگی و خشن شدن صدا همراه است، زیرا این سویه باعث بروز بیماری در گلوی فرد می‌شود؛ بنابراین تغییر در صدا اولین علامت ابتلا به ویروس خواهد بود.

متخصصان پزشکی ادعا کردند که ممکن است بتوان ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا را قبل از ایجاد بیماری با یک علامت اولیه ساده شناسایی کرد. اولین علامت و نشانه ابتلا به سویه اُمیکرون تغییر در صدای شماست؛ به این معنا که باید مراقب هر گونه تغییر در صدای خود باشید.

سویه اُمیکرون به دلیل ماهیت بسیار عفونی خود سریع‌تر از سویه‌های قبلی ویروس کرونا گسترش می‌یابد و همچنان افراد را با علائمی شبیه سرماخوردگی گرفتار می‌کند.

کارشناسان هشدار می‌دهند علائم و نشانه‌ها خفیف‌تر و بسیار شبیه‌تر به سرماخوردگی است؛ به همین دلیل ممکن است ابتلا به این سویه نادیده گرفته شود. این سویه حتی با چنین روندی و ایجاد بیماری خفیف‌تر همه جا را فرا می‌گیرد و شاهد رکوردشکنی موارد روزانه در ماه دسامبر بودیم.

در حال حاضر هر روز بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید در بریتانیا ثبت می‌شود که این رقم برای اولین بار در ۲۲ دسامبر به ۱۰۰ هزار بیمار رسیده است. این موضوع باعث شده ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز محدودیت‌ها و اقدامات جدیدی را معرفی کنند.

در همین حال انگلیس هنوز اقدامات سختگیرانه‌تری نسبت به اقداماتی که در اوایل ماه جاری به اجرا گذاشته شده بود، از جمله پوشیدن ماسک در همه مکان‌های عمومی و گذرنامه‌های کووید برای حضور در رویداد‌های بزرگ اجرا نکرده است.

پروفسور تیم اسپکتور، از برنامه مطالعاتی زویی کووید، هشدار داده علائم و نشانه‌های ابتلا به اُمیکرون می‌تواند از آبریزش بینی و سردرد گرفته تا خستگی و صدای گرفته متفاوت باشد. احتقان، عطسه و تعریق شبانه نیز با این سویه جدید که اکنون از دلتا به‌عنوان سویه غالب در بریتانیا پیشی گرفته مرتبط است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها