کد خبر: 641876
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین کنعانی‌مقدم

ظریف آدرس غلط می‌دهد

حسین کنعانی‌مقدم گفت: آقای ظریف بیشتر در پی انتقام‌گرفتن از رقبای داخلی خود است و می‌کوشد با سناریوسازی وانمود کند که روسیه مانع موفقیت برجام شد.

ظریف آدرس غلط می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سخنان محمدجواد ظریف در فایل صوتی‌ پرحاشیه‌اش درخصوص نحوه مواجهه روسیه با ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای حاشیه‌ساز شده است؛ اینکه آیا روسیه رسما مقابل ایران ایستاده بود یا خیر؟

حسین کنعانی‌مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای ظریف به نوعی توهم توطئه دارد و مشخصا مصداق بازیگر توطئه‌گر را روسیه می‌داند؛ به همین دلیل آدرس غلط می‌دهد. تردیدی نیست که روسیه هم مانند هر کشور دیگری در صحنه بین‌المللی منافع خود را دنبال می‌کند اما اینکه روسیه به عنوان دشمن ایران جلوه داده شود، رویکرد درستی نیست. مشخص است که دشمن ایران رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند تا ایران را در ابعاد بین‌المللی تضعیف کنند».

او ادامه داد: «آقای ظریف بیشتر در پی انتقام‌گرفتن از رقبای داخلی خود است و می‌کوشد با سناریوسازی وانمود کند که روسیه مانع موفقیت برجام شد؛ درصورتی که همه می‌دانند کشور بدعهد در موضوع برجام آمریکا بود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «سخنان آقای ظریف بیشتر مصرف داخلی دارد و او می‌کوشد به جای پاسخ واضح و روشن نسبت به این پرسش که چرا برجام اجرایی نشد، به هر دست‌آویزی چنگ بزند زیرا بخش مهمی از پاسخ به این پرسش به عملکرد دیپلماتیک دولت قبل بازمی‌گردد».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «به‌نظرم جناح‌های سیاسی خیلی درگیر بلوک غرب و شرق شده‌اند و عده‌ای می‌کوشند صرفا از شرق دفاع کنند و عده‌ای هم شیفته غرب هستند. این روش موردنظر امام و رهبری نبوده و نیست و شعار انقلاب اسلامی هم مخالف این رویکرد است زیرا ما باور داریم که نه شرقی و نه غربی؛ به همین دلیل هم هست که عده‌ای می‌کوشند با تخریب روسیه در مسیر تطهیر غرب حرکت کنند و عده‌ای نیز روسیه و چین را حامیان بلاشرط ایران می‌دانند که این نگاه هم درست نیست».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها