کد خبر: 642242
تاریخ انتشار :

روایتی از نحوه تعامل مجلس و تیم مذاکره کننده ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود بر روند مذاکرات برجامی نظارت دارد و گزارشات دوره‌ای را از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده دریافت می‌کند.

روایتی از نحوه تعامل مجلس و تیم مذاکره کننده ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی بین ایران و طرف‌های غربی، گفت: اخیراً وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون توضیحاتی را درباره روند مذاکرات به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه درباره مذاکرات برجامی در سطوح کلان ملی تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: مجلس نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود بر روند مذاکرات نظارت دارد و گزارشات دوره‌ای را از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده دریافت می‌کند.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید براینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یکی از مبانی اساسی در مذاکرات است و در جریان صیانت از حقوق ملت ایران مورد توجه قرار می گیرد، اضافه کرد: در جلسه‌ای که با وزیر امور خارجه داشتیم نمایندگان مجلس بر اجرای  این قانون و همچنین لغو تحریم‌ها تاکید داشتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان به دنبال احقاق حقوق ملت ایران در برجام هستند، اظهار کرد: هرگونه مذاکره‌ای که انجام می‌شود باید به انتفاع مردم ایران از حقوق قانونی خود منجر شود.

مقتدایی تصریح کرد: مجلس علاوه بر اینکه لغو تحریم‌ها را دنبال می‌کند به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها در بودجه سالیانه و برنامه هفتم توسعه است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها