کد خبر: 642269
تاریخ انتشار :

تظاهرات اهالی غزه در همبستگی با ساکنان منطقه النقب

به دنبال مجروح و بازداشت شدن چند فلسطینی طی درگیری با نظامیان صهیونیست در منطقه النقب طی چند روز اخیر، شهروندان فلسطینی در نوار غزه در همبستگی با اهالی این منطقه تظاهرات کردند.

تظاهرات اهالی غزه در همبستگی با ساکنان منطقه النقب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری معا، صدها فلسطینی در شمال نوار غزه در همبستگی با تظاهرات اهالی منطقه النقب در جنوب اراضی اشغالی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و تصرف اراضی آنها تظاهرات کردند.

این تظاهرات به درخواست جنبش جهاد اسلامی فلسطین و پس از برپایی نماز جمعه در اردوگاه "الجبالیا" در شمال نوار غزه برگزار شد.

 

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری با حضور در این تظاهرات اظهار کرد که این اقدام در راستای اعلام حمایت از مقاومت فلسطینی‌ها در منطقه النقب در مقابل تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی اراضی فلسطین انجام می‌شود.

وی گفت که رژیم صهیونیستی از هر روشی برای غارت و تصرف اراضی فلسطین و قتل فلسطینی‌ها در مناطق مختلف استفاده می‌کند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد که این اقدامات تا زمانی که فلسطینی‌ها با یکدیگر متحد باشند نتیجه‌ای جز شکست به همراه نخواهد داشت.

وی همچنین از ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی خواست که از اهالی النقب حمایت کرده و مانع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها شوند.

ساکنان مناطق روستایی در صحرای النقب چند روزی است که در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی برای تخریب اراضی و خانه‌های خود تظاهرات می کنند و هر بار با خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه می شوند و در جریان درگیری میان دو طرف ده‌ها فلسطینی مجروح و بازداشت شده‌اند.

حدود ۲۰۰ هزار عرب ساکن روستاهای صحرای نقب هستند که بیشتر آنها از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند. رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با تخریب روستاهای این منطقه در حال شهرک سازی بیشتر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها