کد خبر: 642361
تاریخ انتشار :

وام فرزند سوم چه زمان پرداخت می‌شود؟

براساس طرح جوانی جمعیت خانواده‌های دارای فرزند سوم مشمول وام‌‌های متعددی می‌شوند؛ از وام ۳۰ میلیون تومانی تا وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن. اما شرایط دریافت این وام چیست و وام فرزند سوم چه زمان پرداخت می‌شود؟

وام فرزند سوم چه زمان پرداخت می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فرزند سوم یکی از بخش‌های طرح جوانی جمعیت است. طرحی که در مجلس تایید شده و رئیس جمهور هم آن را برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده است.

زمان پرداخت وام فرزند سوم

اما یکی از سوالاتی که اکنون مطرح می‌شود این است که وام فرزند سوم چه زمان پرداخت می‌شود؟

امیرحسین بانکی‌پورفرد، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس از برگزاری جلساتی با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده و گفته: بودجه‌ لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت درنظر گرفته می‌شود.

این خبر به آن معناست که وام و سایر تسهیلات فرزندآوری مشروط به تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۱ است. بر این اساس می‌توان گفت که تسهیلات فرزندآوری و وام فرزند سوم از سال آینده پرداخت می‌شود.

وام فرزند سوم چقدر است؟

در قانون جوانی جمعیت، تسهیلات متعددی برای فرزند سوم در نظر گرفته شده است. یکی از این تسهیلات وام ۳۰ میلیون تومانی است.

بر این اساس خانوارهایی که فرزند سوم آنها متولد می‌شود می‌توانند ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کند. البته این وام فرزندآوری به فرزندان اول و دوم هم تعلق می‌گیرد که مبلغ آن برای فرزند اول ۱۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۲۰ میلیون تومان، برای فرزند سوم ۳۰ میلیون تومان، برای فرزند چهارم ۴۰ میلیون تومان است.

وام فرزند سوم در قالب قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود سود آن ۴ درصد باشد.

وام ۱۲۰ میلیونی فرزند سوم!

خانوارهایی که صاحب فرزند می‌شوند، می‌توانند علاوه بر وام مسکن معمول، ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن دیگر هم دریافت کنند. به عبارتی بر اساس قوانین بانکی، یک زوج تهرانی می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. اما به ازای تولد هر فرزند ۱۲۰ میلیون تومان به وام مسکن خانوارها تعلق می‌گیرد.

این یعنی وام مسکن یک خانواده دارای یک فرزند ۶۰۰ میلیون تومان است و وام مسکن یک خانواده که دو فرزند دارند به ۷۲۰ میلیون تومان می‌رسد. بر این اساس خانواده‌ای که فرزند سوم داشته باشند، می‌تواند ۸۴۰ میلییون تومان تسهیلات خرید مسکن در تهران دریافت کنند.

وام ۱۵۰ میلیونی فرزند سوم!

وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی یکی دیگر از وام‌هایی است که به خانوارهای دارای سه فرزند پرداخت می‌شود. بر اساس طرح فرزندآوری، خانوارهایی که از سال ۹۹ فرزند سوم به دنیا بیاورند مشمول وام ودیعه ۱۵۰ میلیون تومانی می‌شوند.

آنگونه که گفته شده مدت بازپرداخت وام ۱۵۰ میلیونی فرزند سوم، ۲۰ ساله است و شرط دریافت آن این است که خانواده فاقد مسکن باشد.

همچنین اعلام شده که وام ودیعه مسکن فرزند سوم، هم در دسته وام‌های قرض‌الحسنه قرار می‌گیرد. مبلغ وام فرزند سوم در همه شهرها ۱۵۰ میلیون تومان است، سود آن چهار درصد است و مبلغ اقساط ۹۰۰ هزار تومان است.

اگرچه از نیمه سال جاری مساله پرداخت وام فرزند سوم مطرح شده اما به نظر می‌رسد هنوز زمان پرداخت وام فرزند سوم فرا نرسیده است. به عبارتی دولت برای پرداخت وام فرزند سوم منتظر تصوییب بودجه است.

بر این اساس به نظر می‌رسد زمان پرداخت وام فرزند سوم به سال ۱۴۰۱ موکول می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها