کد خبر: 642369
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه‌نیوز» با حسن بهشتی‌پور

آمریکا جز دیپلماسی گزینه دیگری ندارد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر واقعا آمریکا برای توافق عجله دارد، بایدن اجرای حکم ترامپ را برای خروج از برجام، موقتا به حالت تعلیق درآورد.

آمریکا جز دیپلماسی گزینه دیگری ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: آمریکایی ها این روزها برای سرنوشت گفتگوی های وین از ادبیات تعجیل استفاده می کنند و می گویند «اگر به زودی توافق نشود از گفتگوهای وین خارج می شود و سراغ گزینه های دیگری غیر از دیپلماسی می روند.»

حسن بهشتی پور در گفتگو با نامه نیوز درباره ادعاهای آمریکا برای خروج از گفتگوهای وین و بررسی گزینه های دیگری جز دیپلماسی گفت: اینها فضاسازی رسانه ای و مطبوعاتی است که از شگردهای آمریکایی ها محسوب می شود. آنها به موازات مذاکرات همواره می کوشند با فضاسازی رسانه ای روی افکارعمومی ایران تأثیر بگذارند تا افکارعمومی داخل کشور نیز روی تیم مذاکره کننده ایران فشار بیاورد.

وی افزود: خود آمریکایی ها نیز می دانند الان گزینه دیگری جز مذاکره وجود ندارد. البته گفتگوهای وین اگر به صورت مستقیم بین ایران و آمریکا دنبال شود، بهتر است و دو طرف زودتر به نتیجه می رسند ولی در هر صورت آمریکا به غیر از مذاکره کردن گزینه دیگری ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: ادعاهای آمریکا درباره احتمال خروج از مذاکرات و رفتن سراغ گزینه های دیگر فقط عملیات روانی است، وگرنه در این شرایط کار خاصی نمی توانند انجام دهند. عجله آمریکایی ها برای گریز هسته ای ایران است، آنها مدعی هستند با توجه به افزایش ذخایر اورانیوم، مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن ایران به بمب هسته ای چند هفته شده است.

بهشتی پور افزود: ایران هیچ گاه دنبال تولید بمب هسته ای نبوده است، ضمن آنکه اگر واقعا آمریکا برای توافق عجله دارد، بایدن اجرای حکم ترامپ را برای خروج از برجام، موقتا به حالت تعلیق درآورد. رئیس جمهور آمریکا چنین اختیاری را دارد و می تواند از این اختیار استفاده کند تا نشان دهد برای زودتر به نتیجه رسیدن توافق اراده جدی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها