کد خبر: 643165
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار قالیباف به اهانت رئیس اتاق بازرگانی + فیلم

پس لرزه‌های اظهارات جنجالی رئیس اتاق بازرگانی که چند وقتیست انتقادات شدید مجلسی‌ها را در پی دارد، امروز به ایستگاه رئیس مجلس رسید و قالیباف در پاسخ به تذکر یک نماینده به این ماجرا واکنش نشان داد.

واکنش معنادار قالیباف به اهانت رئیس اتاق بازرگانی + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در جریان رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر همدان، علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری با بیان اینکه هر نماینده می تواند از همه امور کشور تقاضای تحقیق و تفحص داشته باشد که اتاق بازرگانی نیز یکی از این سازمان ها بود که تحقیق و تفحص آن از سوی نمایندگان مطرح شد، با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان اتاق که مسائلی را به مجلس نسبت داد، گفت: آن ها سعی دارند یا نمایندگان را از تحقیق و تفحص منصرف کرده و یا نتیجه آن را پیشاپیش زیر سوال ببرند. 

وی خطاب به قالیباف ادامه داد: از شما و آقای نیکزاد برای دفاع جانانه از مجلس تشکر می کنم اما می خواهم تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی خارج از نوبت و به صورت فوری پیگیری شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: مسئول اتاق بازرگانی گفته که اظهارات من به این شکل نبوده است لذا ما نمی خواهیم وارد موضوع شویم و پیگیری های لازم را انجام می دهیم و از جایگاه مجلس دفاع کرده و می کنیم اما نباید موضوعات را به یکدیگر ارتباط داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنان خاطرنشان کرد: یک تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی نیز از مدت ها پیش مطرح شده و در کمیسیون اقتصادی بررسی و به تصویب رسیده که در نوبت خود به صحن می آید و این تحقیق و تفحص به خاطر حرف های افراد نیست. ما انفعالی عمل نکرده و طبق روال قانونی اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ انتشار فیلمی از سخنان رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره موضع گیری اقتصادی برخی نمایندگان مجلس با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده بود. هرچند شافعی در توضیحات جدید اعلام کرد که این فیلم تقطیع شده و او قصد بی احترامی به مجلس را نداشته است اما ماجرا به همین جا ختم نشد و نائب رئیس مجلس در جلسه هفته گذشته صحن علنی  واکنش به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی گفت که آقای شافعی در قد وقواره ای نیست که بگوید ما از مجلس پشتیبانی می کنیم، حرفی که او زده گنده تر از دهانش است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها