کد خبر: 643237
تاریخ انتشار :

مبارزه با سرطان به کمک اسفناج

محققان دانشگاه بازل سوئیس دریافتند که غذاهای غنی از منیزیم از جمله آووکادو، اسفناج، موز و لوبیا همگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند.

مبارزه با سرطان به کمک اسفناج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پژوهشگران این مطالعات می گویند که سطح منیزیم عامل مهمی در توانایی بدن برای جلوگیری از تومورها و عفونت ها است که می تواند پیامدهای مهمی برای بیماران سرطانی داشته باشد.

سلول های تی کشنده عفونت، سلاح اصلی بدن هستند که سیستم ایمنی از آن برای از بین بردن مستقیم سلول های سرطانی استفاده می کند. با این حال، آزمایش ها نشان می دهد که این سلول ها فقط در یک محیط غنی از منیزیم موثر هستند. به طور خاص، این ماده مغذی پروتئینی به نام LFA-1 را تحریک می کند که به عنوان محل اتصال روی سطح سلول ها عمل می کند. 

پروفسور کریستف هس (Christoph Hess) یکی از پژوهشگران این مطالعات در یک انتشار دانشگاهی می گوید: با این حال، در حالت غیرفعال، این محل اتصال در یک ساختار خمیده است و بنابراین نمی تواند به طور موثر به سلول های عفونی یا غیر طبیعی متصل شود. این جایی است که منیزیم وارد عمل می شود. اگر منیزیم به مقدار کافی در مجاورت سلول‌های تی (T) وجود داشته باشد، به LFA-1 متصل شده و تضمین می ‌کند که در یک موقعیت گسترده و در نتیجه فعال باقی می ‌ماند.

کمبود منیزیم خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، پوکی استخوان و حتی آلزایمر را افزایش می دهد. مطالعات حیوانی نشان داده است که در نبود منیزیم توده‌های سرطانی سریع ‌تر گسترش می ‌یابند و غلبه بر ویروس‌های آنفولانزا در میان افرادی که کمبود منیزیم دارند سخت ‌تر است.

 منیزیم برای سلول های تی ضروری است و راه را برای بهبود ایمنی درمانی سرطان مدرن باز می کند. این درمان‌ ها بر مبارزه با بیماری با بسیج سلول‌های تی متمرکز هستند. در آزمایش ها، پاسخ ایمنی در برابر تومورها با افزایش غلظت موضعی منیزیم تقویت شد.

در این راستا پروفسور هس گزارش می دهد: به منظور تأیید این مشاهدات از نظر بالینی، ما اکنون به دنبال راه هایی برای افزایش غلظت منیزیم در تومورها به صورت هدفمند هستیم.

محققان نتایج امیدوار کننده خود را با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به بیماران سرطانی واقعی تأیید کردند. بررسی آنها نشان داد که ایمونوتراپی در افرادی که سطوح ناکافی منیزیم در خونشان وجود دارد، کمتر مؤثر است.

دکتر یوناس لوتشر (Jonas Lötscher) پژوهشگر ارشد این مطالعات نتیجه می گیرد: به عنوان گام بعدی، ما در حال برنامه ریزی مطالعات آینده نگرانه برای آزمایش اثر بالینی منیزیم به عنوان یک کاتالیزور برای سیستم ایمنی هستیم.

 این ماده معدنی همچنین عملکرد عضلات و اعصاب را بهبود بخشیده و پروتئین، استخوان و دی ان ای می سازد. سایر غذاهای سالم سرشار از منیزیم شامل عدس، بادام، بادام هندی، توفو، دانه ها، ماهی و شکلات تلخ است.

شرح کامل این مطالعات و یافته هایحاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی  Cell منتشر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها