کد خبر: 643238
تاریخ انتشار :

واکسن فایزر تا چهارماه علیه امیکرون موثر است

محققان گزارش دادند که آنتی‌ بادی‌ هایی که قادر به مقابله با نوع امیکرون ویروس کرونا هستند، حتی چهار ماه پس از تزریق دوز تقویت ‌کننده واکسن فایزر همچنان در بدن وجود دارند.

واکسن فایزر تا چهارماه علیه امیکرون موثر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

داده ‌های جمع ‌آوری ‌شده توسط دانشمندانی که برای سازنده واکسن و شاخه پزشکی دانشگاه تگزاس کار می‌ کنند، از دوام خنثی ‌سازی واکسن فایزر در برابر سویه امیکرون خبر می دهند. نتایج ثابت می کند که استراتژی سه‌ دوز واکسن موفقیت آمیز بوده و نشان می ‌دهد که ممکن است در آینده نزدیک به دوز چهارم نیازی نباشد.

این داده‌ها نتایج قبلی آزمایش ها را تأیید می‌ کنند که نشان می ‌دهد آنتی بادی‌ های سرمی القا شده توسط واکسن فایزر، سویه امیکرون ویروس کرونا را پس از ایمن ‌سازی با سه دوز خنثی می ‌کند، در حالی که ممکن است سطح آنتی ‌بادی در کسانی که فقط دو دوز واکسن زده اند برای محافظت کافی نباشد. 

با این حال محققان افزودند: حتی با تزریق تنها دو دوز واکسن، پاسخ آنتی بادی علیه امیکرون هنوز به اندازه کافی قوی است تا از بیماری شدید جلوگیری کند.

پی یونگ شی (Pei-Yong Shi) میکروبیولوژیست دانشگاه تگزاس و پژوهشگر ارشد این مطالعات گفت: آزمایش های جدید نشان می دهد که حداقل تا چهار ماه پس از دوز سوم واکسن، هنوز فعالیت خنثی کننده قابل توجهی علیه سویه امیکرون در بدن وجود دارد.

از آنجایی که تعداد آنتی ‌بادی‌ها چندین ماه پس از واکسیناسیون اولیه کاهش می ‌یابد، نگرانی ‌ها در مورد اینکه آیا نوع امیکرون می‌ تواند از واکسن فایزر فرار کند یا خیر، افزایش یافت. مطالعات قبلی پاسخ آنتی بادی کمی به سویه امیکرون را در افرادی که دوز سوم تقویت کننده دریافت نکرده بودند نشان می داد.

این مطالعه پس از آن انجام شد که هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها گزارش داد که واکسن‌های فعلی کووید- ۱۹ پس از ظهور امیکرون در پیشگیری از عفونت کمتر مؤثر هستند.

شرکت فایزر- بیو ان تک اعلام کرد که در ماه‌ های آینده نحوه عملکرد واکسن جدید که به طور خاص برای نوع امیکرون طراحی شده است را در یک محیط بالینی ارزیابی خواهند کرد. این شرکت می گوید که انتظار دارند امسال چهار میلیارد دوز از واکسن خود را تولید کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها