کد خبر: 643380
تاریخ انتشار :

تاکید سالیوان به تعهد واشنگتن به دیپلماسی در قبال ایران

فارس/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار مجازی با همتای صهیونیست خود تأکید کرد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی در قبال ایران متعهد است.

تاکید سالیوان به تعهد واشنگتن به دیپلماسی در قبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جیک سالیوان» که در جریان مذاکرات فعلی «وین» برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران با «ایال هولاتا» همتای صهیونیستی خود درباره ایران رایزنی کرده بار دیگر حرف‌های تکراری درباره توافق با ایران را تکرار کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در این خصوص گزارش کرد، سالیوان در جلسه با هولاتان گفته است در صورت شکست مذاکرات وین، ایالات متحده گزینه‌های دیگر را مورد برررسی قرار می‌دهد.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که گروه مشورتی راهبردی ایالات متحده-رژیم صهیونیستی (SCG) بین سالیوان و هولاتا با تمرکز بر مذاکرات با ایران و تحولات چشمگیر اخیر در منطقه غرب آسیا برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، سالیوان در این دیدار مجازی مدعی شد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی به عنوان روش ارجح برای رسیدگی به مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران پایبند است اما با اینحال اظهارات تکراری قبلی مقام‌های آمریکایی را تکرار کرد و گفت که در صورت شکست دیپلماسی، کشورش برای به کارگیری جایگزین‌های دیگر که در همکاری با شرکای آمریکا همچون رژیم صهیونیستی آماده شده، آمادگی دارد.

در حالیکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از یکسال پیش بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمد، وعده بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را مطرح کرد اما از آن زمان نه تنها اقدام ملموسی را در این زمینه انجام نداده است بلکه مقام‌های دولت وی هرکدام به نحوی در مسیر مذاکرات وین سنگ اندازی می‌کنند.

هفته گذشته، «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی تصریح کرد که بعید است تا زمان آزاد شدن اتباع دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند، ایالات متحده به برجام بازگردد و این در حالی است که مالی قبلاً تأیید کرده بود که موضوع زندانیان دوتابعیتی و برجام دو موضوع کاملاً جدا از هم هستند.

اخیراً رسانه‌های آمریکایی از شکاف عمیق در بین تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات وین حکایت دارد به طوریکه «ریچارد نفیو» معاون راب مالی در مذاکرات وین به دلیل اختلافات با مالی تیم مذاکره‌کننده آمریکا را ترک کرد و برخی تحلیلگران این شکاف و اختلافات را ناشی از عدم توانایی واشنگتن برای حل اختلافات باقیمانده برجام می‌دانند.

طبق این گزارش، نمایندگان ارشد وزارتخانه‌ها و آژانس‌های سیاست خارجی، دفاع و اطلاعات نیز در این نشست مجازی، هولاتا و سالیوان را همراهی می‌کردند و دو طرف توافق کردند که از نزدیک در مورد طیف کاملی از موضوعات مورد علاقه آمریکا و تل‌آویو هماهنگ باقی بمانند.

روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که هولاتا و سالیوان همچنین در مورد همکاری نظامی آتی در رزمایش‌های آموزشی بحث کردند زیرا ارتش ایالات متحده بر تمرین هوایی اخیر انجام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نظارت داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها