کد خبر: 643892
تاریخ انتشار :

قیمت جدید گوشت اعلام شد

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی خاطر نشان کرد: در ابتدای ماه قیمت گوشت روند افزایشی به خود گرفت. بارندگی‌ها باعث اختلال در تردد و حمل دام به تهران شد و همین مسئله بر نرخ گوشت در ابتدای ماه جاری تاثیر مستقیم گذاشت. اما در حال حاضر بازار با ۲ تا ۳ درصد اختلاف به شکل سابق شده است.

قیمت جدید گوشت اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اصغر ملکی با اشاره به کاهش خرید گوشت، گفت: خریدهای در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده است و به عبارتی بازار جان ندارد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت‌ها نسبت به اول بهمن، تصریح کرد: در ابتدای ماه قیمت گوشت روند افزایشی به خود گرفت. بارندگی‌ها باعث اختلال در تردد و حمل دام به تهران شد و همین مسئله بر نرخ گوشت در ابتدای ماه جاری تاثیر مستقیم گذاشت. اما در حال حاضر بازار با ۲ تا ۳ درصد اختلاف به شکل سابق شده است.

این فعال صنفی با اشاره به ورود گوشت قرمز و مرغ تنظیم بازاری، گفت: تزریق این اقلام تا حدود زیادی التهاب موجود در بازار را کاهش داد و در حال حاضر دام به میزان نیاز کشتار می‌شود و کمبودی در استان نداریم.

وی با اشاره به لزوم مدیریت بازار گوشت، خاطر نشان کرد: همکاری بخش خصوصی و دولتی برای تنظیم بازار قابل توجه است و امیدواریم این همکاری برای کنترل بازار ادامه داشته باشد.

ملکی نبود نهاده را بزرگترین چالش دامداران عنوان کرد و افزود: قیمت نهاده‌ها افزایش چشمگیری داشتند و دامداران را در تنگنا قرار داده است، قیمت کاه در سال گذشته کیلویی ۴۰۰ تومان بوده و این در حالیست که قیمت آن در سال جاری به کیلویی ۴ هزار تومان رسیده است. بارندگی‌ها این امیدواری را ایجاد کرده است که در ۶ ماه اول سال آینده دامداران مراتع و صحرای خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت نسبت به دیگر کالاها افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نکرده است، افزود: مصرف گوشت یک شاخص است اما نسبت به کالاهای دیگر افزایش چشمگیری نداشت. به عنوان مثال قیمت پنیر لیقوان با قیمت گوشت برابری می‌کند اما کمتر کسی به این مسئله اشاره ندارد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که بنا به آمارهای ارائه شده ما ۶۱ میلیون دام سبک در کشور داریم، آیا با این حجم دام نباید شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار باشیم؟ گفت: باید این موضوع ریشه‌ای بررسی شود دام به میزان کافی در کشور موجود است اما توان نگهداری آن را نداشتیم، در سال جاری بسیاری از دام‌های مولد به دلیل نبود نهاده به کشتارگاه‌ها رفتند و این مسئله در نهایت در سال‌های آینده تولید را خدشه‌دار و سن دام‌ها را بالا می‌برد چرا که دام مولد برای زایش کم شده است و تولید نسل کم می‌شود.

وی در پایان با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی، گفت: واحدهای صنفی شقه  گوشت نر بدون دنبه مرغوب را کیلویی ۱۴۰ هزار تومان خرید و با احتساب سود ۱۰ درصدی آن را به مصرف کنندگان عرضه می کنند. قیمت شقه ماده بدون دنبه ۱۰ هزار تومان پایین‌تر عرضه می‌شود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها