کد خبر: 643920
تاریخ انتشار :

تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل

رئیس‌جمهور: نگاه امام(ره) به مردم تشریفاتی نبود

ایرنا/ رئیس‌جمهور گفت: نگاه امام(ره) به مردم تشریفاتی نبود بلکه ایشان به قدرت و مشارکت مردم باور داشت.

رئیس‌جمهور: نگاه امام(ره) به مردم تشریفاتی نبود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح چهارشنبه در حاشیه تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، این روزها را بسیار با برکت عنوان کرد و همچنین با عرض تسلیت درگذشت عالم جلیل القدر و فقیه وارسته آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: امیدوارم خداوند متعال ایشان، امام بزرگوار و همه شهدای گرانقدر را سر سفره امام علی(ع) مهمان کند و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

رییس جمهور افزود: روح بلند امام (ره) بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست. آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است.  توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود.

آیت‌الله رییسی ادامه داد: خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است و ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند.

وی تاکید کرد: امام راحل از مردم سخن می‌گفتند اما سیاستمداران جهان توجهی در عمل به مردم ندارند. نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی به معنای مصطلح نبود بلکه ایشان به قدرت مردم و مشارکت آنان باور داشت.

رییس دولت مردمی با بیان اینکه امام(ره) همواره مسئولان را نسبت به وضعیت مردم و کوخ نشینان توجه می‌داد، افزود: سفارش امام(ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه توجه به مردم، همواره جلوه های مشترکی داشته و اکنون نیز دارد، گفت: هر جا موفقیت داشتیم آنجا بود که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم.  

وی با تاکید بر این موضوع که مردم همواره برای حضور در صحنه‌های انقلاب حضور دارند، اضافه کرد:  توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت های خود را در حضور مردم تعریف می کند و مساله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می کنند و عدالت را به اجرا می گذارند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام و میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. چه بسا  حضرت علی (ع) هم فرمودند اجرای عدالت کار اسانی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها