کد خبر: 644113
تاریخ انتشار :

ادعای اسرائیل درباره کمک به عملیات کشتن رهبر داعش

منابع خبری عبری مدعی شدند که اسرائیل در عملیات ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه که منجر به کشته شدن رهبر داعش شد، نقش داشته بود.

ادعای اسرائیل درباره کمک به عملیات کشتن رهبر داعش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزاش نامه‌نیوز، به نقل از روسیا الیوم،  کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل مدعی شد که این رژیم با ارائه داده‌های اطلاعاتی به آمریکا در ردیابی مکان ابو ابراهیم القرشی، رهبر داعش کمک کرد.

همچنین طبق گزارش این شبکه، اسرائیل از منابع اطلاعاتی خود در داخل سوریه برای موفقیت عملیات آمریکا در نابودی رهبر داعش استفاده کرد.

طبق اعلام منابع خبری، آمریکا، اسرائیل را درباره عملیات مطلع ساخته بود.

احتمالاً این به دلیل نظارت القرشی بر پرونده اسرائیل در داعش قبل از به دست گرفتن رهبری این سازمان در پایان اکتبر ۲۰۱۹ بوده است.

بالگردهای آمریکایی سحرگاه روز پنجشنبه گروهی از نیروهای ویژه را در منطقه "اطمه" در حومه شمالی ادلب در نزدیکی مرز ترکیه و گذرگاه دیر بلوت که ادلب و منطقه عفرین را از هم جدا می‌کند، فرود آوردند.

در این عملیات هلی‌برن خانه القرشی شناسایی و مورد حمله قرار گرفت. همچنین در جریان این عملیات ۱۳ تن از جمله ۶ کودک و ۴ زن کشته شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به کشته شدن زنان و کودکان در جریان این عملیات اقرار کرد، منتهی او القرشی را مسئول دانست، چرا که رهبر داعش در جریان حمله با منفجر ساختن خود، همسر و دو فرزندش را نیز به کام مرگ کشاند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها