کد خبر: 644121
تاریخ انتشار :

موضع‌گیری عجیب بایدن + جزئیات

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بازدید از شهر نیویورک که در پی وقوع سری جرایم خشونت آمیزی در این شهر طی مدت اخیر و با هدف به نمایش گذاشتن جبهه ای متحد به همراه اریک آدامز شهردار این شهر، علیه خشونت‌های مسلحانه صورت گرفت، خواستار افزایش بودجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در ادارات پلیس محلی در کنار خدمات اجتماعی شد.

موضع‌گیری عجیب بایدن + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، بایدن در حالی به همراه مریک گارلند، دادستان کل آمریکا به نیویورک سفر کرد که این شهر چندی پیش شاهد برگزاری مراسم خاکسپاری دو مامور پلیسی بود که ماه گذشته میلادی در حین پاسخ به یک تماس با شماره تلفن اضظراری ۹۱۱ با شلیک گلوله کشته شدند.

بر اساس گزارش ها از زمان شروع همه گیری کروناویروس در سال ۲۰۲۰، قتل‌های عوامل پلیس نیز بخشی از روند افزایش کلی خشونت‌های مسلحانه در شهرهای آمریکا از جمله فیلادلفیا و شیکاگو را تشکیل داده اند.

آمریکا به سبب بیشتر بودن نرخ اسلحه‌ به نسبت مردمش با فاصله زیادی مسلح‌ترین جامعه در جهان است و در سال ۲۰۲۰ میزان فروش اسلحه به خریداران دفعه اولی در این کشور به شدت افزایش یافته است.

جو بایدن گفت: "ما نمی توانیم از شما انتظار داشته باشیم تک تک کارهای لازم برای ایمن نگه داشتن یک جامعه را انجام دهید. زمان آن فرا رسیده است که به تامین بودجه برای نظارت پلیسی محلی و خدمت به جامعه تامین بپردازیم."

در حالی که آمریکا در ماه نوامبر شاهد برگزاری انتخابات مهم میاندوره ای کنگره این کشور است، کاخ سفید و دموکرات ها با اتهامات جمهوری خواهان علیه خودشان مبنی بر ضعیف بودن در زمینه مقابله با جرم و جنایت مخالفت کرده اند.

بایدن با صراحتا ایده "قطع بودجه پلیس" را که توسط برخی از دموکرات‌ها پس از قتل جورج فلوید سیاهپوست از سوی ماموران پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ مطرح شد، رد کرد و گفت: «ما حامی قطع بودجه نیستیم، بلکه به فکر تامین بودجه هستیم

بایدن از طرح پنج قسمتی دولتش که در ماه ژوئن با هدف مقابله با جریان توزیع سلاح گرم و سرمایه گذاری در منابع پلیس رونمایی شد تعریف کرد. او همچنین تلاش‌های جدیدی از جمله در زمینه هدف قرار دادن قاچاق اسلحه از ایالت‌های جنوبی به شمال شرق آمریکا و  پاکسازی خیابان‌ها از مجرمان سابقه دار حوزه اسلحه خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها