کد خبر: 644194
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با هاشمی‌طبا

یک «نه» دیگر به کارگزاران

هاشمی‌طبا با اشاره به ایکه کارگزاران از او برای همکاری مجدد با حزب دعوت کرده است، گفت که تمایلی به فعالیت حزبی ندارم.

یک «نه» دیگر به کارگزاران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست سایت فردا – حزب کارگزاران که حالا دیگر تحت دبیرکلی حسین مرعشی فعالیت می‌کند و این تصور را ایجاد کرده با آن کارگزاران قبلی از جهاتی فرق دارد، این روزها در تب و تاب و دعوت از چهره‌های سیاسی قدیمی‌تر و بازگرداندن اعضای سابق حزب است. 

این طور که به نظر می‌رسد اما چهره‌های نام برده شده یکی یکی دست رد به سینه کارگزاران می‌زنند. مثلا محمد هاشمی در گفت‌وگویی گفته بود که علاقه‌ای به این کار ندارد. البته کمیته‌ای که کارگزاران برای این کار تشکیل داده، لست بلندبالاتری دارد. مثلا محمد نمازی، عضو شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با «عصرما» گفته بود که آنها در پی آن هستند که اعضای هیات موسس حزب را دعوت کرده و دوباره فعال کنند. این گزاره قطعا درباره افرادی مثل محمدعلی نجفی یا میرحسین موسوی صدق نمی‌کند، اما درباره برخی‌‌ها فرصت تامل می‌دهد. مثلا عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی که چند سالی است نقش اپوزیسیون را بازی کرده و خارج نشین شده است. نمازی در گفت‌وگوی مورد اشاره احتمال فعالیت مجدد او در قالب کارگزاران را تایید یا تکذیب نکرده و به تاکید بر دعوت از همه، اکتفا می‌کند. برخی رسانه‌ها نیز با اشاره به اینکه مهاجرانی اخیر یادداشت‌ها و مصاحبه‌هایی در مطبوعات ایران دارد، احتمال بازگشت او به فعالیت حزبی را بعید ندانسته‌اند. 

مصطفی هاشمی‌طبا، از اعضای سابق کارگزاران اما نظر دیگری دارد. او در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» در پاسخ به اینکه آیا از او رسما برای همکاری مجدد با کارگزاران دعوت شده یا خیر؟ گفت: «شفاها به من گفتند اما تمایلی ندارم که در احزاب و گروه‌ها فعالیت کنم».

او چرایی این تصمیم را نیز یک نظر شخصی اعلام کرد و گفت: «من نمی‌توانم به تعهدات خود در قبال حزب عمل کنم و ترجیح می‌دهم که این قبیل فعالیت‌ها را نداشته باشم».

هاشمی‌طبا درباره اینکه بازگرداندن چهره‌های قدیمی به حزب چه تاثیری در آینده کارگزاران خواهد داشت؟ نیز گفت: «نمی‌دانم اما به نظرم خیلی تاثیری ندارد. طبیعتا باید از هرکسی که بتواند کمک کند، استفاده کرد و خوب است اما اینکه لزوما همکاری با قدیمی‌ها مفید باشد، درست نیست».

وی درباره امکان حضور و فعالیت مهاجرانی در چارچوب کارگزاران چقدر مهیا است؟ نیز گفت: «از آنجایی که اعضای حزب باید رسما از سوی وزارت کشور تایید شوند. آنها باید نظر دهند و نمی‌توان چیزی در این باره گفت. من هم خیل اهل پیش‌بینی نیستم».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین درباره اینکه دبیرکلی حسین مرعشی چه تاثیری در فعالیت‌های کارگزاران خواهد داشت، گفت: «به هرحال آقای مرعشی فعال، مبتکر و خوش فکر است لذا شاید بتواند تحولاتی ایجاد کند. البته منظور از تحولان لزوما این نیست که کارگزاران به جبهه اصلاحات نزدیک‌تر بشود».


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها