کد خبر: 644239
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

رئیسی خانه‌تکانی کند؛کابینه اعتقادی به شعارهای او ندارد

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: وقت آن است که آقای رئیسی یک خانه تکانی جدی در کابینه انجام دهد. به کارگیری جوان انقلابی خوب است اما این جوان انقلابی باید تخصص قرار گرفتن در آن مسئولیت را نیز داشته باشد.

رئیسی خانه‌تکانی کند؛کابینه اعتقادی به شعارهای او ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: 6 ماه از آغاز کار دولت سیزدهم گذشت و حالا وقت ارزیابی است. بررسی دیدگاه های مختلف نشان می دهد که این دولت در تحقق شعارهای انتخاباتی خود نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد 6 ماه نخست دولت سیزدهم گفت: این دولت واقعا بدون برنامه آمد و تاکنون ما یک صفحه از برنامه 8 هزار صفحه ای آن را ندیدیم، این مسئله هم به عدم وجود تحزب در کشور بر می گردد. از طرفی هم با این دولت خیلی بد برخورد شد.

وی افزود: برخی طلبکارانه با این دولت برخورد و از آن سهم خواهی کردند. امروز خیلی از جایگاه های مدیریتی کشور در اختیار کسانی است که آنها شایستگی حضور در آن مسئولیت ها را ندارند. امروز برخی وزرا در حالی بر صندلی وزارت تکیه زده اند که شاید در حالت عادی یک مدیرکل ساده نیز در آن وزارت خانه نمی شدند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ضعف اجرایی کابینه دولت سیزدهم را مشهود خواند و یادآور شد: علاوه بر فقدان برنامه، بین اعضای دولت شکاف وجود دارد و غاطبه اعضای کابینه نیز اعتقادی به شعارهای رئیس دولت ندارند، گرچه با رئیس جمهور همراهی نمایشی و ظاهری می کنند اما در واقع قضیه آنها این شعارها را عملیاتی نمی دانند. این مسائل موجب می شود دولت نتواند در تحقق شعارهایش موفق باشد.

وی افزود: آقای رئیسی واقعا دارد زحمت می کشد و تلاش می کند. او از سفر روسیه به کرمان رفت و دائم در حال تکاپو برای رسیدگی به مشکلات کشور است ولی عدم انسجام بین تیمش باعث محقق نشدن برنامه هایش می شود، در نتیجه می بینیم نارضایتی ها در حال افزایش است، بدون آنکه اتفاق خاصی در حوزه حل مشکلات مردم رخ دهد.

این فعال سیاسی با اشاره به مواضع گذشته منتقدان و مخالفان برجام اظهار کرد: کسانی که برجام را متعفن می خواندند، با واقعیت های کشور در این 6 ماه آشنا شدند و آنقدر جلو رفتند که پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را مطرح می کنند. اینها نشان می دهد گرچه اتفاقاتی در حال رخ دادن است اما تاکنون نتیجه ای برای مردم نداشته است.

وی افزود: امروز مشکل مردم برنج، سیب زمینی، مرغ و گوشت شده است. مایحتاج اصلی مردم روی زمین است کالاها گران شده و موارد پروتئینی برای مردم موجود نیست. مشکلات نیز روز به روز دارد افزایش پیدا می کند، برنامه ای هم برای رسیدگی به این مشکلات وجود ندارد.

جعفرزاده با بیان اینکه برخی وزارتخانه ها اولویت اول مردم را هنوز درک نکرده اند، گفت: امروز باید مبارزه با امیکرون موضوع اصلی در وزرات بهداشت باشد اما می بینیم بارداری اولویت اول است. وزارت صمت در تأمین کالاهای اساسی مانده، وزارت کشاورزی برای تأمین نهاده های دامی مشکل دارد. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضعیف ترین افراد در جایگاه های مدیرکلی قرار گرفته اند و از همین حالا می توان پیش بینی کرد هیچ اتفاقی در حوزه اشتغال رخ نخواهد داد.

وی افزود: وقت آن است که آقای رئیسی یک خانه تکانی جدی در کابینه انجام دهد. به کارگیری جوان انقلابی خوب است اما این جوان انقلابی باید تخصص قرار گرفتن در آن مسئولیت را نیز داشته باشد. غاطبه مدیران این دولت ضعیف هستند، نمونه اش رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور است که پیش از مسئولیت یک روز کار اداری انجام نداده بود. آیا چنین فردی می تواند در حوزه شفافیت، سلامت و تحول سازمانی موثر واقع شود؟ همین است که کارهای های این دولت جلو نمی رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها