کد خبر: 644465
تاریخ انتشار :

تویئت امیدوارکننده اولیانوف درباره مذاکرات وین

فارس/ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن تأیید ازسرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز هشتم فوریه (19 بهمن ماه) در پایتخت اتریش گفت که مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است.

تویئت امیدوارکننده اولیانوف درباره مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: «پس از یک توقف کوتاه، مذاکرات وین فردا (سه‌شنبه 19 بهمن ماه هشتم فوریه) ازسرگرفته می‌شود. مذاکرات ظاهراً در مرحله نهایی است که به عزم و تلاش‌های پرانرژی تمامی طرف‌ها برای رسیدن به نقطه مقصد که احیای کامل برجام از جمله رفع تحریم‌ها است، نیاز دارد».

صبح امروز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش کرد که مذاکره‌کنندگان ارشد در مذاکرات وین احتمالاً فردا (سه‌شنبه) در پایتخت اتریش با یکدیگر دیدار خواهند کرد. اتحادیه اروپا نیز پس از آن با صدور بیانیه‌ای برگزاری ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۹ بهمن ماه مورد تأیید قرار داد.

روز جمعه هشتم بهمن ماه، رسانه‌ها از وین گزارش کردند که بر اساس تفاهم صورت‌گرفته بین هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین، دور هشتم گفت‌وگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت و هیأت‌های مذاکره‌کننده روز شنبه ۹ بهمن ماه برای رایزنی و مشورت، به پایتخت‌هایشان بازگشتند.

مذاکرات وین در حالی از سرگرفته می‌شود که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در خصوص پیش بینی روند مذاکرات پیش رو در وین گفت: «ما بر آخرین متونی که در نتیجه مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ و Non-Paper هایی که از طریق آقای مورا تبادل شده تمرکز کردیم. در مرور آخرین متون به دست آمده از مذاکرات وین، هنوز در حوزه رفع تحریم‌ها بخش‌هایی از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها