کد خبر: 644534
تاریخ انتشار :

شوک شبانه برجام به بازار ارز / دلار سقوط می‌کند؟

سخنان مذاکره کننده روسیه در وین بازار شبانه را نزولی کرد با عین حال برخی می‌گویند: دلار در بازار امروز در صورتی به افت خود ادامه می‌دهد که در بازار هرات خبری از تقویت اسکناس آمریکایی نباشد.

شوک شبانه برجام به بازار ارز / دلار سقوط می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیش نویس سند نهایی درباره احیای توافقنامه هسته‌ای برجام (ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ اﻗﺪام ﻣﺸﺘرک) تنظیم شده است. این اظهارنظر میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در گفتگو‌های وین می‌تواند شانس کاهشی‌های بازار برای ایجاد فشار در معاملات روز جاری را بیشتر کند. اسکناس آمریکایی دیروز از مرز ۲۷ هزار تومانی عقب نشینی کرد و تا محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان عقب نشینی کرد.

امروز با توجه به اظهارنظر اولیانوف، قیمت دلار حتی می‌تواند به سوی محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان قدم بردارد، خصوصا که دیروز کاهشی‌ها موفقیت بزرگی را کسب کردند و اجازه ندادند که اسکناس آمریکایی بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت شود. مرز یاد شده برای بازیگران ارزی اهمیت انتظاری دارد و صعود به بالا یا پایین آمدن از آن، می‌تواند زمینه ساز تغییرات رفتاری در معامله گران ارزی شود.

دیشب برخی از معامله گران اشاره می‌کردند که دلار در بازار تهران در صورتی به افت خود ادامه می‌دهد که در بازار هرات خبری از تقویت اسکناس آمریکایی نباشد. گفته می‌شود که معاملات هرات افغانستان معمولا از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و در صورتی که بازار هرات صعودی باز شود، می‌تواند کمی فضای بازار ارز داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، حداقل در روز گذشته فضای بازار به اندازه‌ای کاهشی بود که افزایش قیمت در ابتدای روز سه شنبه کمی دشوار به نظر می‌آید. حتی برخی معامله گران باور دارند که سیگنال توافق ایران با غرب به بازار جهانی نفت نیز رسیده است و بهای طلای سیاه را کمی نزولی کرده است. همین خوشبینی به توافق است که دلار را در راستای نزولی قرار داده است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها