کد خبر: 644782
تاریخ انتشار :

معاون رئیس جمهور:

همه اقدامات دولت نتایج مثبت دارد

سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخی‌ها می‌گویند دولت کشور را به چین و روسیه فروخته است، اما این درست نیست و ما می‌خواهیم از آمریکای لاتین تا آسیا با همه دنیا ارتباط برقرار کنیم و بر همین مبنا یک دیپلماسی فعال اقتصادی شروع شده است.

همه اقدامات دولت نتایج مثبت دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال اقتصادی با ارتباط گیری با کشورهای مختلف آغاز شده است گفت: ما مذاکرات را با قدرت و با تکیه بر منطق و استقلال دنبال می‌کنیم و به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها هستیم.

 سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: بالغ بر 40 سال است که با هرمزگان آشنا هستم و رفت و آمد با بندرعباس داشتیم و بعد هم توفیق داشتیم در لشکر 41 ثارالله در کنار نیروهای شهادت طلب هرمزگان بودیم و در فرصت‌های مختلف در جریان فعالیت‌های مردم هرمزگان بوده‌ایم.

وی افزود: امروز مردم در 1500شهر و 3 هزار روستا اجتماعات 22 بهمن دارند تا به دشمنان نشان دهند ما این مسیر را ادامه می‌دهیم و در مقابل زورگویان دنیا ایستاده‌ایم و اینکه 43 سال ملت ما در صحنه هستند یک نقطه قوت برای نظام است، سال 57 با تدبیر امام خمینی(ره) میلیون‌ها انسان‌ بسیج شدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان‌ کرد: علی‌رغم همه موانع امروز مردم ما عزتمند، سربلند و سرافراز هستند و الگو و الهام بخش برای کشورهای دیگر است و این انقلاب در کمال ناباوری به پیروزی رسید چنانچه فیدل کاسترو می‌گوید من تعجب می‌کنم چه‌طور انقلاب اسلامی ایران بدون اسلحه به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: ژنرال هایزر و ژنرال‌های آمریکا هر چه برنامه‌ریزی کردند برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اما موفق نبود و بر خلاف خواست شرق و غرب انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، انقلاب اسلامی به یاری خداوند شامل نصرت الهی و حضو موحدین شد و این انقلاب در 43 سال هم مقاومت کرد و هم به بالندگی و تحول رسید.

حسینی عنوان‌ کرد: امروز کاستی‌هایی داریم اما خوب است گاهی جوان‌های ما ببینند ما در گذشته چه بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم و اگر صنعتی داشتیم صنعتی کاملا وابسته بود و کشاورزی هم در حال نابودی بود و در بحث نظامی هم کاملا وابسته بودیم.

وی بیان‌ کرد: در سالیان گذشته کشورهای مستکبر نظیر آمریکا بدون ترس در خلیج‌فارس هواپیمایی مسافربری ما را سرنگون کردند و هیچ رحمی در آن‌ها وجود نداشت اما امروز که قدرت داریم و پهپاد آمریکایی را سرنگون می‌کنیم دشمنان نمی‌توانند در مقابل ما دست از پا خطا کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: امام روحیه خودباوری، جرئت و جسارت را در ما ایجاد کرد چرا که قبلا تمام امور در دست مستشاران آمریکایی بود و بعد از انقلاب این میدان وسیع ایجاد شد که هر کسی استعداد دارد رشد کند و مسئولیت بپذیرد.

حسینی تصریح‌کرد: برخی‌ها می‌گویند اگر رژیم سابق هم بود الان پیشرفت حاصل شده بود اما این‌طور نیست آن‌ها قائل بر ارباب و رعیتی بودند و نمی‌گذاشتند کسی رشد کند، خوشبختانه الان در شرایطی هستیم که دولت مردمی و تحول‌گرا در کنار قوه قضائیه و مجلس در خدمت مردم، انقلاب و اعتلای ایران عزیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: اول قرار بود امام خمینی، ششم بهمن وارد ایران شوند اما مانع شدند و نگذاشتند پرواز انجام شود دشمنان یکی از اهدافشان این بود که پرواز امام را در هواپیما سرنگون کنند اما اراده خداوند بر این بود که امام به ایران برسد و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکیدکرد: جانفشانی‌ها و فداکاری‌های دوران انقلاب را نباید فراموش کنیم و باید به فرزندانمان ایثار، از خودگذشتگی‌ها را آموزش دهیم البته الحمدالله در دفاع از حرم دیدیم که نسل جدید نیز این فرهنگ غنی را فرا گرفته است‌.

وی عنوان‌کرد: دولت از زمانی که وارد کار شد اول بحث واکسن و سلامت را در دستور کار قرار داد و همان‌هایی که می‌گفتند به دلیل تحریم و عدم پیوستن به اف ای تی اف به ما واکسن نمی‌دهند دیدند که در همان ماه‌های اول 100 میلیون واکسن وارد شد و بحران کرونا که در آن روزانه جان 700 نفر را می‌گرفت کنترل شد.

حسینی بیان‌ کرد: همه اقدامات دولت نتایج مثبت دارد اینکه ما با همین کشورهای همسایه همکاری داشته باشیم می‌تواند برای کشور درآمد داشته باشیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم، برخی‌ها می‌گویند دولت کشور را به چین و روسیه فروخته است اما این درست نیست و ما می‌خواهیم از آمریکای لاتین تا آسیا با همه دنیا ارتباط برقرار کنیم و بر همین مبنا یک دیپلماسی فعال اقتصادی شروع شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید‌ کرد: امید مردم باید استمرار داشته باشد و الان زمینه مساعد است که همه نخبگان در صحنه باشند تا مشکلات کمتر شود، تاکید رئیس‌ جمهور به اعضای دولت این است که با توده‌های مردم و نخبگان در تماس باشید و حرف‌های آن‌ها را بشنوید.

وی ادامه داد: ما هرگز دوگانه میدان و دیپلماسی ایجاد نمی‌کنیم ما می‌گوییم میدان و نیروهای نظامی نقطه قوت کشور هستند ما دنبال دیپلماسی التماسی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مذاکرات را با قدرت و با تکیه بر منطق و استقلال دنبال می‌کنیم و به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها هستیم به طوری که در حوزه نفت تحریم‌ها خنثی‌شده است و صادرات آن افزایش یافته و پول ما هم دارد برمی‌گردد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها