کد خبر: 644871
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با فاضل میبدی

تا فقر و اختلاف طبقاتی باشد هیچ عزتی در جامعه نیست

فاضل میبدی با انتقاد از سخنان برخی خطیبان جمعه که گرانی و مسائل اقتصادی را کوچک جلوه داده و مطالبه مردم نمی‌دانند، گفت: این‌ها اسلام را درست مطالعه نکرده‌اند. تا فقر و اختلاف طبقاتی باشد هیچ عزتی در جامعه نیست.

تا فقر و اختلاف طبقاتی باشد هیچ عزتی در جامعه نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز – مردم به شدت درگیر مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی هستند. کالاهای مورد نیازشان هر روز گران‌تر و سفره‌هایشان هر روز کوچک‌تر می‌شود. دولت و مجلسی که با شعارها و وعده‌های اقتصادی شروع به کار کردند هم هنوز موفق به ساماندهی اوضاع ، حداقل به نحوی که برای مردم ملموس باشد، نشده‌اند. در چنین شرایطی شاهدیم که برخی از تریبون‌ها و جایگاه‌های خود سخنانی می‌گویند که نمک به زخم جامعه می‌پاشد. مثلا در نماز جمعه همین هفته‌ای که گذشت دیدیم که یکی خطیبان گفته بود نباید گرانی را خیلی بزرگ کنیم، دیگری هم مساله بودن معیشت را کلا منکر شده و گفته بود «مطالبه انقلابیون نان، مسکن، اقتصاد، شکم برپا، زندگی راحت و رفاه بود؟ مطالبه مردم عزت بخشیدن به دین خدا بود».

اینگونه اظهارات با واکنش‌ها و انتقاداتی همراه بود. محمدتقی فاضل‌ میبدی، استاد حوزه علمیه قم نیز در همین راستا به «نامه نیوز» گفت: «کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، اسلام را درست مطالعه نکرده‌اند».

وی افزود: «خود پیامبر اسلام فرموده‌اند که عزت انسان گرو نبود فقر است. امام علی به فرزندش محمد‌ بن حنفیه فرمود پناه می‌برم از فقر یعنی مراقب باش فقیر نباشی چون فقر سه چیز را از بین می‌برد. عقل ، دین و ثبات جامعه را. این فرمایش حضرت علی است. یعنی افرادی که می‌گویند مطالبه جامعه اقتصادی نیست خلاف اسلام سخن می‌گویند». 

فاضل میبدی تاکید کرد: «اگر در یک جامعه اقتصاد بی‌ثبات باشد، تورم باشد، اختلاف طبقاتی باشد و یک عده شب گرسنه بخوابند، هیچ عزتی در آن جامعه نیست. عزت با مقابله با آمریکا به دست نمی‌آید، ملتی که همدل باشد، اقتصاد سالم و با ثبات داشته باشد و مردم آن شب بدون دغدغه بخوابند، عزتمند می‌شود». 

وی ادامه داد: «حضرت علی فرمودند در جامعه جاهلیت مشکل مردم این بود که شب‌ها بی‌دغدغه نمی‌خوابیدند و نگران فردا بودند. اکنون هم نسل جوانی که اعتمادی به آینده ندارد، امیدی به فردا ندارد و شغل ندارد نه شب آرام می‌خوابد و نه عزتی برایش می‌ماند. فرقی هم ندارد چقدر شعار مرگ بر این و آن بدهیم.»

این استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: «کشور ما موقعی مستقل و جامعه ما موقعی عزتمند می‌شود که اقتصاد سالم و با ثبات باشد، جوانان با هویت و امیدوار به آینده باشند و شغل داشته باشند. قرآن می‌گوید خداومند جامعه‌ای را می‌پسندد که در آن هم امنیت باشد و هم اطمینان قلبی و رزق مردم نیز فراهم باشد. اگر در جامعه‌ای رزق مردم، امنیت و اطمینان خاطر فراهم نباشد، آن جامعه، جامعه کفر است.:

وی با اشاره به اینکه «این‌ها را از اسلامی می‌گویم» گفت: « بنابراین وقتی در این دولت که هنوز مسائل اقتصادی حل نشده، بگوییم مطالبه مردم اقتصادی نیست در واقع خلاف قرآن و گفته پیغمبر و اسلام سخن گفته‌ایم.»


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها