کد خبر: 644882
تاریخ انتشار :

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به فایل صوتی مکالمه دو شخصیت نظامی

ایلنا/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده میان دو چهره نظامی گفت: گاهی پدیده نفوذ در خود سیستم‌های نظارتی و جایگاه‌های حساس وارد شده و موجب می‌شود که باطل جای حق را بگیرد. اینها خیلی مهم است و باید آن را جدی بگیریم.

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به فایل صوتی مکالمه دو شخصیت نظامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ایلنا، در خصوص فایل منتشر شده میان دو نفر از چهره‌های سپاه و مطرح شدن اسامی برخی مسئولان در آن و ایجاد شائبه در خصوص برخی چهره‌های سیاسی اظهار داشت: اولا اقتدار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و مردمی بودن آن نکته‌ای ثابت شده است. مردم با دلشان از این نهاد حمایت می‌کنند و این نهاد از دل مردم برای مردم و در کنار مردم است و روز به روز با کمترین هزینه، بیشترین قدرت و اقتدار را پیدا می‌کند.

وی افزود: سپاه یک نهاد کاملا مکتبی، مردمی و رو به جلو است. طبیعتا این مسئله مورد حسادت بدخواهان واقع شده و هرچه رشد سپاه بیشتر شود، کینه‌ها افزایش می‌یابد. طبیعتا ما هم منتظر چنین چیزهایی بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من این فایل را چندین بار گوش دادم؛ آنچه که بدخواهان می‌خواستند به دست بیاورند و بهانه تخریب سپاه قرار دهند، دستگیرشان نشده است و چیزی هم دستگیرشان نخواهد شد. دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان ما فرزندان این ملت هستند و در مواقع خطر، جان خود را کف دست گرفته‌اند. کسی که حاضر شده جانش را برای این ملت فدا کند و در این عرصه مسابقه گذاشته است، امروز اسیر دنیا نمی‌شود. ممکن است در این مجموعه به این بزرگی ۴ پلشتی هم وجود داشته باشد که این هم طبیعی است. بحث این است که روح حاکم بر این نهاد مخالف پلشتی، سوءاستفاده و کار غیرعادلانه است. مجموعه سپاه درون خودش حفاظتی دارد که ماموریتش بر این است که هیچ پاسداری کار غیرقانونی نکند.

عباس‌زاده تاکید کرد: کمتر نهادی پیدا می‌شود که درون خود مکانیزم نظارتی مستمر و برخط داشته باشد اما سپاه چنین چیزی دارد و ۲۴ ساعته در حال نظارت است و تلاش می‌کند این نهاد را نهادی در خدمت آرمان‌های انقلاب قرار دهد. به نظر من این‌ها بازی‌ها و شیطنت‌هایی است که برخی درمی‌آورند تا به زعم خودشان، به سپاه آسیب بزنند اما از نظر ملت ایران این کارها کاملا محکوم است و اصلا نتیجه‌بخش نیست، حتی محبوبیت و مظلومیت سپاه را در قلب مردم بیشتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: به نظر من انتشار این فایل اتفاق خاصی نیست و دشمنان نباید خیلی قند در دلشان آب شود که کار بزرگی کرده‌اند.

این نماینده مجلس در مورد اینکه آیا مجلس به این مسئله ورود نخواهد کرد، گفت: من بارها و بارها اعلام کرده‌ام که بعد از انقلاب و تحمیل جنگ، هزاران توطئه، ترور، تحریم، تهاجم فرهنگی که برای محدود کردن انقلاب و مردم طراحی شد به نظرم کار زیادی برای نفوذ انجام گرفته است. پدیده نفوذ یک موضوع واقعی است و شعار نیست.

عباس‌زاده گفت: باید بپذیریم که نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است. اگر ما مشغول فروعات بشویم،  انرژی ما به کنترل مسائل معمولی هدایت شود و نفوذ استراتژیک در جایگاه‌های حساس و برای خرابکاری‌های با هزینه بالا با خسارت فیزیکی و نرم صورت گیرد، برای منحرف کردن ما از طراحی یک سیستم کارآمد و استفاده از عناصر کارآمد در مدیریت جایگاه‌های حساس، کار خودش را می‌کند. متاسفانه نفوذ هیچگاه با تابلو نمی‌آید بلکه با نگاه و چهره قابل اعتماد وارد می‌شود. تشخیص نفوذ و نفاق هم سخت است اما شدنی است.

وی با بیان اینکه به نظر من پدیده نفوذ به صورت جدی دارد کار خود را انجام می‌دهد، بیان کرد: گاهی پدیده نفوذ در خود سیستم‌های نظارتی و جایگاه‌های حساس وارد شده و موجب می‌شود که باطل جای حق را بگیرد. اینها خیلی مهم است و باید آن را جدی بگیریم. خوشبختانه کمیسیون امنیت ملی که بازوی تخصصی مجلس در حوزه امنیتی است، به بحث نفوذ خیلی حساسیت دارد و طبیعتا مساله مطرح خواهد شد و جزو اولویت‌های ما است اما این مسائل به گونه‌ای است که باید در یکسری لایحه‌ها در مورد آن بحث شود و وقتی که به نتیجه رسیدیم نتیجه را به استحضار مردم به عنوان صاحبان کشور و انقلاب گزارش کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها