کد خبر: 645108
تاریخ انتشار :

القدس العربی خبر داد: سفر رئیس‌جمهور ایران پنجشنبه به قطر

فارس/ یک روزنامه فرامنطقه‌ای چاپ لندن به نقل از منابع دیپلماتیک از سفر قریب‌الوقوع «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به دوحه خبر داد.

القدس العربی خبر داد: سفر رئیس‌جمهور ایران پنجشنبه به قطر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه القدس العربی، از رسانه‌های نزدیک به قطر به شمار می‌رود، نوشت که به گفته این منابع دیپماتیک، رئیس‌جمهور ایران قرار است، پنجشنبه آینده در چارچوب سفری رسمی که چند روز طول خواهد کشید به قطر سفر کند.

به نوشته این روزنامه، سفر روز پنجشنبه رئیس‌جمهور ایران به دوحه چند روز طول خواهد کشید و وی قرار است در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای و پرونده هسته‌ای ایران با توجه به تحرکات بین‌المللی با مقامات قطری از جمله امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

بنا بر این گزارش، سفر سید ابراهیم رئیسی تا زمان برگزاری نشست سران کشورهای صادرکننده گاز که 22 فوریه جاری در قطر برگزار خواهد شد، ادامه خواهد یافت.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر در سفر اخیرش به تهران و دیدار با رئیسی دعوت رسمی «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر از رئیس‌جمهور ایران را به وی ابلاغ کرده بود.

پیشتر اعلام شده بود که ششمین نشست کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در اوایل اسفندماه در دوحه برگزار خواهد شد. روسیه، ایران و قطر از مهمترین کشورهای عضو این مجمع هستند و قرار است نشست‌هایی در سطح وزرا به مدت دو روز در دوحه برگزار شود.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز مالک بیش از 70 درصد ذخایر گازی دنیا هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها