کد خبر: 645274
تاریخ انتشار :

رونمایی وزارت دفاع از دو دستگاه مهم پزشکی + جزئیات

تسنیم/ دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی آغاز و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع رونمایی شد.

رونمایی وزارت دفاع از دو دستگاه مهم پزشکی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و  میکروالکترونیکی آغاز و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع رونمایی شد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی در شرکت صاایرانِ وزارت دفاع گفت: این نمایشگاه بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حمایت از تولید داخلی و باهدف خنثی سازی اثر تحریم ها در تامین قطعات گلوگاهی و حساس حوزه الکترونیک دفاعی برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 231 قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده است ادامه داد:  قطعات ساخته شده به دست دانشمندان صنعت دفاعی در شرکت صاایران 94 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه همه صنایع به نوعی به صنایع الکترونیک وابسته هستند افزود: این صنعت یک صنعت ویژه و راهبردی است و لازم  است در راستای خودکفائی و عدم وابستگی کشور، توسعه فناوری های برتر ساز در حوزه الکترونیک، توجه به صادرات و شناسایی ظرفیت های درونی و توسعه ی همکاری های دو سویه ( انتقال سرریز فناوری به بخش های ملی و خصوصی) با جدیت و اهتمام کامل  مد نظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد:  تحریم و فشار از ناحیه ی نظام سلطه و استکبار، هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف نماید و انشاءالله در راه اعتلای آرمان ها واهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت عزیز و شریف  ایران با شتاب فزاینده مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

امیر رستگاری مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در این مراسم  در خصوص ساخت و رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک توسط «صاایران» گفت: در حال حاضر 9 شرکت در دنیا مشغول به تولید این دستگاه هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به عنوان دهمین شرکت دنیا به زمره تولید کنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.

وی با بیان نیاز سالانه کشور به حدود 5 هزار دستگاه الکتروشوک در سال افزود: این دستگاه در مراکز عمومی نظیر ایستگاه های مترو، ورزشگاه ها، سینماها، مراکز بزرگ خرید، فرودگاه ها و سازمان های  مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت اتوماتیک می تواند یک فرد عادی و فاقد تخصص های پزشکی را راهنمایی کرده تا به بیمار دچار ایست قلبی کمک نماید.

مدیر عامل صاایران همچنین در خصوص رونمایی از نخستین پروتز مفصل زانو که توسط متخصصان صنعت پزشکی سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است گفت: سالانه در حدود 200 هزار پروتز زانو در کشور جهت درمان این موضع استفاده  میشود که میزان مصرف آن نیز رو به افزایش بوده و هزینه های هنگفتی را به مردم و بیمه ها تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی  این دو دستگاه پزشکی بالغ بر 80 میلیون دلار در سال     می باشد ادامه داد: صاایران آماده است تا در کنار وزارت بهداشت در خصوص تولید محصولات فناورانه پزشکی و چالشی، تجهیز بیمارستان ها،راه اندازی خدمات سلامت از راه دور و تامین سایر نیازمندی ها در حوزه صنایع الکرونیک  با استفاده از شبکه نخبگان این سازمان و شرکت های دانش بنیان به عنوان خدمتگزار مردم حاضر باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها