کد خبر: 645340
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی مهم آینده قیمت سکه و طلا | طلا سقوط می کند؟

کاهش تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین، اونس طلا را کاهشی کرده اما امروز نوسان در بازار طلای ایران محدود بوده است. آیا قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر بازمی‌گردد؟

پیش‌بینی مهم آینده قیمت سکه و طلا | طلا سقوط می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از روز گذشته و همزمان با کاهش احتمال جنگ بین روسیه و اوکراین، اونس جهانی با وجود نوساناتی در مجموع کاهشی بوده است. اما قیمت طلا و سکه امروز ، نوسان‌های محدودی داشته و به کانال‌های پایین‌تر بازنگشته است.

در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید، ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان است.

آیا قیمت سکه و طلا به کانال‌های پایین‌تر بازمی‌گردد؟ به اعتقاد علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی این موضوع به اخبار مذاکرات وین بستگی دارد.

چرا نوسانات قیمت طلا و سکه محدود بود؟

صادقین می‌گوید: بیش از ۷۰ درصد عوامل تعیین‌کننده در قیمت طلا و سکه، متاثر از قیمت دلار، انتظارت تورمی از بازار ارز و اخبار سیاسی است. تنها ۳۰ درصد آن تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار دارد.

او می‌افزاید: عامل اساسی که باعث شد با وجود افت نرخ اونس، قیمت سکه و طلا در ایران کاهش چندانی نداشته باشد، ابهام در نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: امروز شاهد کاهش معنادار قیمت ارز نبودیم و دلار همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان است. تا زمانی که روند دقیقی برای بازار ارز مشخص نشود، فعالان سکه اقدام به فروش نمی‌کنند.

قیمت‌ها به کانال پایین‌تر بازمی‌گردد؟

در چنین شرایطی آیا امکان بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد؟

صادقین می‌گوید: مادامی که قیمت سکه بالای یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حمایتی بسیار معتبر و به ویژه در کانال ۱۲ میلیون تومان باشد، انتظار فروش‌های عجیب و غریب نمی‌رود.

او تاکید می‌کند: اما اگر اخبار مثبتی از وین مخابره شود و دلار به سطوح کمتر از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر کند، احتمال زیادی برای بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد.

ابهام در مذاکرات و انتظارات تورمی

اکنون به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای در نوعی ابهام و سکون به سر می‌برند. طرفین دستیابی به توافق را عملی می‌دانند اما هیچ‌یک گام نهایی را بر نمی‌دارند. آیا ممکن است ادامه این شرایط، با افزایش انتظارات تورمی، قیمت‌ها را در بازار سکه صعودی کند؟

صادقین می‌گوید: رفتار چهار هفته اخیر معامله‌گران چنین احتمالی را نشان نمی‌دهد. در واقع زمانی که اخبار در حالت سکون قرار دارد، هم خریداران و هم فروشندگان احتیاط می‌کنند.

او می‌افزاید: اکنون انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در بازار وجود ندارد. تنها اخبار نسبتا موثق از وین، چه مثبت و منفی می‌تواند اثر جدی بر قیمت‌ها بگذارد.

پیش‌بینی قیمت دلار

اما قیمت دلار به چه سمتی می‌رود؟ این کارشناس بازارهای مالی پاسخ این پرسش را نیز وابسته به تحولات وین می‌داند.

صادقین می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار بسته به اخبار برجامی، بین ۲۶ و ۶۰۰ تا ۲۷ و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها