کد خبر: 645436
تاریخ انتشار :

انتقاد امام جمعه قم از جشنواره فیلم فجر

خطیب نمازجمعه قم با اشاره به حواشی پیرامون جشنواره فجر گفت: ما مدافع هنر، انسانی، پاک، اخلاقی و نشاط آور هستیم اما هنر نباید در دام‌های شیطانی و هنجارشکن قرار بگیرد و جبران این حریم‌شکنی‌ها خواسته ملت است

انتقاد امام جمعه قم از جشنواره فیلم فجر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با جهاد تبیین عنوان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در این موضوع نشان دهنده ضرورت خیزش عمومی در سطح فردی و اجتماعی برای دفاع از اسلام آرمان های انقلاب و شهدا است.

وی با تأکید بر اینکه نباید دستاوردهای انقلاب را به خاطر سختی‌های معیشتی، تحریم و... کوچک شمارد، اظهار کرد: سپاه دشمن همراه با نادانی برخی دوستان دست به دست هم دادند که مردم را سست و ناامید کنند؛ ملت عزیز این انقلاب سرمایه تاریخی شما است و دستاوردهای آن قابل وصف، احصا و شمارش نیست.

وی ادامه داد: در زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، راه، مخابرات تحولات زیادی رخ داده است و در حوزه سلامت و بهداشت نیز از میانگین عمر و امید به زندگی حدود ۵۰ سال به بالای ۷۰ سال رسیده‌ایم همچنین در حوزه علم و فناوری نیز دستاوردها قالب وصف نیست.

وی افزود: پیشرفت در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، قدرت دفاعی، مسائل مربوط به امنیت، استقلال، آزادی، قدرت منطقه‌ای، معنویت گسترده در سطح کشور و گفتمان نوین ایران و انقلاب از سرمایه‌های این کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نادیده گرفتن نقدها نادرست است اما چشم پوشاندن نسبت به دستاوردهای نیز خطرناک است، بیان کرد: برای جهاد تبیین فرد و جامعه باید با به کارگیری همه ابزارها قیام کنند و این وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی است.

وی ادامه داد: برخی از کسانی که مدعی امام هستند و در انقلاب سوابقی دارند سخنان نادرستی گفته‌اند و مواضع غلطی ابراز کرده‌اند که دل‌ها را آزرده کرده است. کسانی که در برابر غرب ترسیده‌اند و حالت انفعال به آن‌ها دست داده است و از مسیر پاک انقلاب دور شده‌اند این سخنان را گفته‌اند و باید از این ملت بزرگ و عظیم عذرخواهی کنند.

آیت‌الله اعرافی گفت: در برخی مراسم‌های کشور و به ‌ویژه جشنواره فجر اتفاقاتی رخ داد که شایسته نبود و در برخی موارد عذرخواهی‌هایی کردند که در حد آن حرمت‌شکنی‌ها نبود. ارزش‌های اخلاقی اسلامی و فرهنگی نشانه این ملت بزرگ بوده است.

وی اظهار کرد: ما مدافع هنر، انسانی، پاک، اخلاقی و نشاط آور هستیم اما هنر نباید در دام‌های شیطانی و هنجارشکن قرار بگیرد و جبران این حریم‌شکنی‌ها خواسته ملت است.

خطیب نماز جمعه قم بابیان اینکه حرکت‌های عادی‌سازی با اسرائیل بسیار زشت است، یادآور شد: بحرین و امارات بدانند خیانتی که به آرمان اسلام و رسول خداوند (ص) می‌کنند در پرونده آن‌ها ثبت خواهد شد و ملت‌های مسلمان چشم نخواهند بست و روزی شما باید پاسخ بدهید.

وی در تذکری به دولت هند گفت: حجاب نماد دین و وظیفه شرعی مسلمانان است وهر اقدامی که در هریک از ایالت های هند بر ضد حجاب انجام شود ناشایست است و انشالله دولت هند عاقلانه عمل کند.

آیت الله اعرافی در خطبه اول عنوان کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان قله‌های سال و در بردارنده بالاترین فرصت ها برای تهذیب نفس و اصلاح اخلاق است و انسان‌های اهل اخلاق و معنا در این ماه ها برنامه‌های خاصی برای سیر و سلوک الی الله و اصلاح خویشتن آغاز می‌کنند.

وی بابیان اینکه دعای «یا مَنْ یَمْلِکُ حَوآئِجَ السَّآئِلینَ و یَعْلَمُ ضَمیرَ الصَّامِتینَ، لِکُلِّ مَسْئَلَةٍ مِنْکَ ...» از دعاهای مشترک این ایام است، افزود: در اقبال نقل شده که ابو همزه ثمالی بیان می‌کند در آغاز ماه رجب در حرم خدا حضور داشتم و دیدم امام سجاد (ع) در حجر اسماعیل نشسته‌اند و این دعا را می‌خوانند.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: بیان‌شده است که در هر خواسته‌ای به اسم و صفت همان خواسته متوسل شوید؛ مثلاً برای شفا به اسم شافی و برای روزی به رازق متوسل شوید.

وی با اشاره به اینکه عقل می‌گوید برای برآورده شدن خواسته‌ها باید به کسی متوسل شد که سه ویژگی علم، قدرت و مهر و رحمت دارد، ادامه داد: همه قدرت‌های عالم در خداوند است و اگر آن قدرت بیاید همه چیز تسخیر می‌شود همچنین خداوند از آنچه نمی‌گویید آگاه است که نشان دهنده علم خدا است و رحمت خداوند نیز گشوده است.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: آدم‌ها خواسته‌های متفاوتی دارند و برخی دعاهای مادی و برخی دعاهای معنوی مانند رهایی از جهنم و طلب بهشت دارند؛ اما گاهی انسان‌ها به گونه‌ای غرق در خداوند می‌شوند که خواسته‌های شان فراموش می‌شود و عشق و حب خداوند را می‌خواهند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها