کد خبر: 645566
تاریخ انتشار :

محمود صادقی مطرح کرد: توصیه خاتمی به تشکیل چند حزب فراگیر در جبهه اصلاحات

محمود صادقی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: ممکن است یک نوسازی تشکیلاتی در جبهه اصلاحات لازم باشد. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچکتر انجام شود و از سوی دیگر فعال‌ترشدن تشکیلات جبهه اصلاحات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مدنظر است.

محمود صادقی مطرح کرد: توصیه خاتمی به تشکیل چند حزب فراگیر در جبهه اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح طلب، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره سخنان چندروز پیش محمدرضا خاتمی گفت: «در دو ملاقات اخیری که ما با آقای خانمی داشتیم که آخرین آن مربوط به جمعی از اعضا شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بود که قبل از برگزاری کنگره با ایشان دیدار کردیم و قبلا هم جمع هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران با ایشان ملاقات کردیم من چنین چیزی برداشت نکردم که ایشان بخواهند از جایگاه خود کنار بروند. البته باید ببینیم مقصود آقای محمدرضا خاتمی چیست چون آقای خاتمی اکنون عضو مجمع روحانیون مبارز هست. اگرچه او از نام رهبری جریان اصلاحات ممانعت دارند و شاید منظور همین باشد به هر حال آقای خاتمی نقش رهبری معنوی را دارند و برای کنگره‌های اخیر تشکیلات‌های اصلاح‌طلبان از جمله تشکیلات انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها پیام مکتوب می‌فرستند و نقش رهبری معنوی را دارند و شاید از منظور رهبری عملیاتی مفهوم خاصی باشد».

این فعال سیاسی سپس نسبت به آینده رهبری جریان اصلاحات و تغییرات ساختار تشکیلاتی آنها افزود: «فرض این مسئله خیلی قابل تحقق نیست الان در جبهه اصلاحات تعدادی از اشخاص حقیقی و عضو در واقع از طریق رایزنی و حداقل مشاوره و بعضا معرفی آقای خاتمی عضو شده‌اند البته ممکن است یک نوسازی تشکیلاتی در جبهه اصلاحات لازم باشد. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچکتر انجام شود و از سوی دیگر فعال‌ترشدن تشکیلات جبهه اصلاحات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مدنظر است یعنی تمرکزی که الان در تهران هست خیلی مؤثر نیست و به نوعی لازم است احزاب و شخصیت‌ها در سطح کشور و استان‌ها مشارکت بیشتری در جبهه اصلاحات داشته باشند البته قبل ایده پارلمان اصلاحات مطرح شده است و می تواند آن ایده بنظرم دوباره مطرح شود حداقل یکی از گزینه ها می تواند ایجاد پارلمان اصلاحات برای گسترده تر کردن و اثرگذار‌تر کردن فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی اصلاح طلبان باشد».

صادقی در پایان درباره دیدگاه کارگزاران مبنی بر عدم رهبری خاتمی در جبهه اصلاحات به سایت« خبرسراسری» گفت: «این حرف‌ها موضع حزب کارگزاران نبوده و حرف‌های عده‌ای در آن حزب بوده است چون حزب کارگزاران عضو جبهه اصلاحات ایران هست و جبهه اصلاحات نیز مرتبط با آقای خاتمی است و این حرف‌ها صرفا نظر شخصی تعداد اندکی از افراد است. البته درباره آقای خاتمی من نقش سخنگو ندارم و دیگران باید صحبت کنند اما برداشت من این است که ایشان از رهبر به معنای رهبر تشکیلاتی مجموعه اصلاحات‌طلبان امتناع دارند و خودشان نیز گفته اند اما جایگاه و محبوبیت و معقولیت ایشان که در جامعه و بین اصلاح طلبان دارند اقتضا می کند به عنوان رهبر معنوی ایفا نقش کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها