کد خبر: 645777
تاریخ انتشار :

ورود روسیه به مذاکرات ایران و عربستان + جزئیات

فارس/ به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، طرف روسی بارها به شرکای خود در تهران و ریاض آمادگی برای میانجیگری بین دو کشور را اعلام کرده است.

ورود روسیه به مذاکرات ایران و عربستان + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و آفریقا و همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس خاورمیانه باشگاه گفت‌وگوی بین‌المللی والدای اظهار داشت نزدیک شدن مواضع عربستان سعودی و ایران جهت‌گیری مثبتی برای توسعه منطقه و حل و فصل برخی از درگیری‌ها از جمله وضعیت سوریه، لبنان و یمن خواهد بود.

این دیپلمات روس گفت: در این مورد، بازیگران بزرگ و مهمی مانند عربستان سعودی و ایران اگر ممکن باشد که مواضعشان را در زمینه حل و فصل یکسری مسائل بحث‌برانگیز نه تنها در روابط دوجانبه، بلکه از نظر منطقه‌ای که در اینجا می‌توانم به سوریه، لبنان و یمن اشاره کنم، نزدیک‌تر کرد، به نظر ما این یک جهت بسیار مثبت حرکت عمومی خواهد بود.

به گفته وی، طرف روسی بارها به شرکای خود در تهران و ریاض میانجیگری خود را مطرح کرده و مسکو را به عنوان محل ملاقات پیشنهاد داده است. بوگدانوف افزود: البته پیشنهاد ما در این زمینه همچنان روی میز است، اما ابراز خرسندی می‌کنیم که تماس‌ها در بغداد آغاز شده است. همانطور که متوجه شدم، چهار جلسه قبلاً در بغداد برگزار شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها