کد خبر: 645854
تاریخ انتشار :

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به فایل صوتی جنجالی فرمانده سپاه

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به فایل صوتی جنجالی فرمانده سپاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون فایل صوتی منتشر شده از فرماندهان سپاه گفت: این فایل برای سال‌ها قبل بود. نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که در یکی از شرکت‌های بنیاد تعاون سواستفاده کردند در همان زمان اقدام شد و با کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح آن افراد دستگیر شدند. یکی از افراد عیسی شریفی منش قریب به چهار سال در دوران رسیدگی به این پرونده در بازداشت بود. وی به 20 سال حبس تعزیری و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. حدود 500 میلیارد تومان از وی مسترد و معادل این وجه به جزای نقدی محکوم شد. محسن سجادی نیا به 30 سال حبس و رد مال و جزای نقدی، محمود خاکپور به 5 سال و نیم حبس، مسعود مهردادی به دو سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

آخرین وضعیت پرونده‌های مبارزه با فساد

« ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مبارزه با فساد از جمله پرونده حمید باقری درمنی گفت: در پرونده معروف به حمید باقری درمنی این شخص چند سال قبل محکوم به اعدام شد و حکم اجرا شد. تعدادی از همدستان که پرونده آنها مفتوح بود حکم قطعی 18 نفر از آنها صادر شد. پدرام تقی پور شاهکوهی به جرم جعل اسناد رسمی و معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای به 6 فقره حبس که در مجموع 23 سال می‌شود و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. فریبرز فیروز بخت مدیرعامل سابق نفت جی به تحمل 30 سال حبس تعزیری و استرداد اموال و جزای نقدی محکوم شد. مرتضی فقیه ایمانی به تحمل 25 سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شد.

تکذیب اعلام اسامی مفسدین شرکت دخانیات به قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه پیرامون اظهارات رئیس شرکت دخانیات در ارتباط با فساد در این شرکت و رانت آقازاده‌ها و دستورات ریاست قوه قضاییه در این ارتباط گفت: اینکه گفته شده اسامی این افراد به قوه قضاییه اعلام شده چنین نامه‌ای هنوز واصل نشده است.

جزییاتی از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در قالب پرونده رمزارزها

خداییان گفت: پرونده‌های متعددی در مورد رمزارزها تشکیل شده است.  پرونده کریپتولند 289 هزار کاربر داشت و 42 میلیون دلار کلاهبرداری صورت گرفته است. در یک پرونده 400 میلیارد تومان و در پرونده‌ای دیگر 168 میلیارد تومان کلاهبرداری شده است.

اقدامات خوب دستگاه قضا در شمال و جنوب برای آزادسازی‌ها

خداییان گفت: با ورود دستگاه قضا و دولت اقدامات خوبی در شمال و جنوب کشور صورت گرفت و مستحدثاتی تخریب و حرائم آزاد شدند. آزادسازی شامل مرزبانی، بنادر و اسکله‌ها که حضورشان ضروری است نمی‌شود اما اسکله‌هایی که غیرقانونی ایجاد شده‌اند مشمول این حکم هستند. اخیرا گزارشی در مورد اینکه فلان دستگاه اجرایی در مقابل دستگاه قضا در این ارتباط مقاومت کرده است نداشته‌ایم.

تشریح نقش دستگاه قضا در جلوگیری از تولید خودروهای بی‌کیفیت

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد ورود دستگاه قضا برای جلوگیری از تولید خودروهای بی‌کیفیت گفت: نظارت بر کیفیت خودروها بر عهده دستگاه های اجرایی است. چنانچه خودروسازها تمکین نکرده و اقدام به ساخت خودروهای بی کیفیت کنند دستگاه قضایی ورود می‌کند. کارشناسان تصادفات و راهنمایی و رانندگی و دادستان باید پیگیری کنند که در تصادفات، خودروی مربوطه از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار بوده است یا نه؟ چنانچه در چنین مواردی حکم به محکومیت آنها صادر شود این مورد نیز عامل بازدارنده‌ای است که خودروسازها کیفیت خودروها را افزایش دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها