کد خبر: 645903
تاریخ انتشار :

هشدار روزنامه صهیونیستی درباره لاف‌زنی‌های «بنت» علیه ایران

فارس/ یک روزنامه عبری اظهارات نخست‌وزیر این رژیم درباره حمله به ایران را «لاف زدن» خواند و گفت که راهکار اعمال زور علیه ایران پاسخ نداده و نخواهد داد.

هشدار روزنامه صهیونیستی درباره لاف‌زنی‌های «بنت» علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت»، امروز (سه‌شنبه)، در گزارشی به قلم «عوفر شیلح» عضو سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی و پژوهشگر اندیشکده امنیت داخلی این رژیم در دانشگاه تل‌آویو با اشاره به سخنرانی اخیر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت که اسرائیل از اشتباه‌های گذشته خود درس نگرفته چراکه همچنان صحبت‌های همیشگی‌اش درباره دستاوردهای جعلی خود را بدون محقق کردن هدفی راهبردی تکرار می‌کند.

شبکه «الجزیره» به نقل از یدیعوت آحارانوت نوشت: «برخورد درست با آینده هسته‌ای ایران این است که اسرائیل بداند استفاده تنها از زور دیگر جایگزینی برای سیاست خارجی نیست. این مسئله نخست‌وزیر نفتالی بنت و کابینه او را ملزم می‌کند که راهبردهای فراگیرتری را برای تأثیرگذاری بر جهان توسعه دهند و نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرند».

نویسنده این گزارش بر این باور است که توافق هسته‌ای کنونی با ایران بهتر از وضعیتی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با خروج یک‌جانبه از توافق با ایران به وجود آورد؛ خروجی که در واقع با تشویق‌ها و تلنگرهای تل‌آویو صورت گرفت. یدیعوت آحارانوت در ادامه می‌آورد که این گام ترامپ تنها موجب شد که ایران مقادیر زیادی اورانیوم غنی‌سازی کند و شیوه‌های جدیدی برای دفاع از خود توسعه دهد. به گفته این روزنامه، این راهکارهای دفاعی به این کشور اجازه داد تا تحریم‌های اقتصادی را تحمل کند و مشروعیت بین‌المللی فزایده‌ای به دست آورد.

یدیعوت آحارانوت در ادامه با ادعای اینکه راه برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هموار شده است، در بخش دیگری از گزارش خود اضافه کرد که اظهارات نفتالی بنت و سیاستی که کابینه او در پیش گرفته است، نشان می‌دهد که «اسرائیل چیزی از اشتباه‌های گذشته خود نیاموخته است» و کابینه کنونی در خصوص مسئله شکست ایران هم در رفتار و هم در گفتار همچون کابینه‌های پیشین عمل می‌کند که این راهکار مبتنی بر زور پاسخ نداده و نخواهد داد.

این روزنامه عبری‌زبان افزود که «لاف زدن‌های رئیس کابینه بنت درباره برنامه‌ریزی برای حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران» در حقیقت عملی نمی‌شود. آحارانوت در بخش دیگری از این گزارش این طور نتیجه می‌گیرد که تل‌آویو با این شیوه خود هیچگاه نخواهد توانست ایران را شکست دهد.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه، در ادامه دست و پازدن‌های این رژیم برای اخلال در روند مذاکرات وین و فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، در جلسه یکشنبه کابینه تل‌آویو به اظهارنظر درباره این مذاکرات پرداخت و گفت مذاکرات جاری در وین ممکن است «بزودی با توافقی به پایان برسد که به اندازه کافی در قبال ایران سخت‌گیرانه نیست».

بنت گفته بود: «مذاکرات بین ایران و قدرت‌های [جهانی] برای بازگشت به توافق ایران بسیار پیشرفته است. ممکن است در مدت کوتاهی شاهد یک توافق باشیم». وی سپس مدعی شده بود که  ظاهراً «توافق جدید کوتاه‌تر و ضعیف‌تر از توافق قبلی است».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند که ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. تهران تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد و علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها