کد خبر: 645973
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با واعظ آشتیانی

اکثریت مجلس نباید مثل پایداری برای صیانت عجله کند

واعظ آشتیانی با تاکید بر اهمیت بررسی‌های کارشناسی در جریان بررسی طرح صیانت گفت: شاید پایداری عجله داشته باشد اما باید دید که نظر اکثریت مجلس چیست. نباید قانونی تصویب کنند که موقت باشد و ادوار بعدی ابطال شود.

اکثریت مجلس نباید مثل پایداری برای صیانت عجله کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز – کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت بالاخره کار خودش را کرد و کلیات را تصویب کرد. این اقدام اما با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد و جنجال به پا کرد. از کاربران فضای مجازی گرفته تا سیاسیون و حتی خود نمایندگان مجلس به این رویکرد اعتراض کرده و خواهان بررسی دقیق و کارشناسی در این زمینه هستند. 

امیررضا واعظ آشتیانی،فعال سیاسی اصولگرا نیز در انتقاد از تصویب سریع طرح صیانت به «نامه نیوز» گفت: «طرح صیانت به نظر من مثل طرح شفافیت آرای نمایندگان است. یعنی هر دو این‌ها موضوعاتی است که نیاز به تحلیل همه‌جانبه دارد و اینطور نیست که با برخورد احساسی یا نگاه هیجانی تصمیم گیری شود».

وی افزود: «اصل مساله صیانت از فضای مجازی به نظر من منفی نیست اما باید دید که با چه راهکارها و بسترهایی انجام شود. ضمن اینکه تصمیم گیری درباره این موضوع با توجه به اهمیتی که دارد، باید کارشناسانه باشد. ما باید ببینیم که فرایندی که منجر به این تصمیم گیری می‌شود و راهبردی که در آینده ایجاد می‌کند چیست و چه سرانجامی دارد».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «باید به نحوی تصمیم گیری کرد که اگر در آینده نمایندگانی با ویژگی‌های فرهنگی و سیاسی دیگری به مجلس وارد شدند، به دنبال لغو آن نباشند. یعنی باید به نحوی بررسی و تصمیم گیری کرد که در ادوار آتی مجلس هم مورد تایید باشد. از این رو خیلی مهم است که شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... مساله به دقت مورد توجه قرار بگیرد».

واعظ آشتیانی گفت: «ما همه می‌دانیم که اینترنت و فضای مجازی در کشور نامطلوب شده است و این موضوع باید به نحوی بررسی شود اما باید به شکلی بررسی کرد که ادوار بعدی هم از آن استقبال کنند نه اینکه دنبال ابطال آن باشند لذا تاکید می‌کنم که باید بررسی‌های دقیقی صورت بگیرد تا شاهد تصویب یک قانون موقت نباشیم».

وی در ادامه گفت: «نکته دیگری که باید در نظر بگیریم این است که بعد از این طرح حتما پلتفرم‌هایی معرفی خواهد شد که لازم است اثرگذاری آن مورد بررسی قرار بگیرد. باید بدانیم که آن پلتفرم‌ها ما را به نتیجه مورد نظر می‌رساند یا نه. در این بین شاید فساد و سوءاستفاده‌هایی هم صورت بگیرد. لذا اگربنا است که بعد از این صیانت پلتفرم‌ جایگزین معرفی شود باید بررسی کارشناسی صورت گرفته باشد».

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه چرا طیف پایداری که نقش موثری در تصویب کلیات طرح صیانت در داشت، به این همه تاکیدات درباره لزوم بررسی‌های کارشناسی بی‌توجه است، گفت: «به هرحال هر جریان و گروه سیاسی یک سری فرضیات برای خود دارد و بر مبنای آن پیش می‌رود و اظهار نظر می‌کند. اگر پایداری به دنبال کار کارشناسی دارند و عجله دارند، حرف دیگری است اما به نظر من مساله مهم این است که اکثریت مجلس چه نظری دارد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها