کد خبر: 646054
تاریخ انتشار :

ادعای جنجالی کاخ سفید درباره توافق با ایران/ ما به هم نزدیک هستیم

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین باقی مانده است.

ادعای جنجالی کاخ سفید درباره توافق با ایران/ ما به هم نزدیک هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد زمان کمی برای رسیدن به توافق با ایران در مذاکرات وین باقی مانده است.

ساکی بامداد پنجشنبه طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «آنچه ما می‌بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به حصول توافق در مذاکرات وین نزدیک شده‌اند یا خیر، توضیح داد: «با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است».

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «همچنین، باید توجه داشته باشیم که معمولاً سخت‌ترین مؤلفه‌ها، جایی است که سخت‌ترین مکالمات و مذاکرات وجود دارد. بنابراین، بله، پیشرفت قابل توجهی است و ما به هم نزدیک هستیم. اما چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز باید کار شود».

بیشتر بخوانید: مجلس هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات وین ندارد/ همه چیز با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رود

ساکی با انداختن توپ در زمین، مدعی شد: «ما معتقدیم اگر ایران جدیت نشان دهد، می‌توانیم و باید به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام در ظرف چند روز دست یابیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود».

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین از تماس‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران جدا است، گفت در وین هنوز مسائلی وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آنها وجود ندارد. 

این اظهارات در حالی است که شامگاه چهارشنبه گفته شد «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران در سفری کوتاه از وین راهی تهران می‌شود و از دیگر سو، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین می‌رود.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها