کد خبر: 646069
تاریخ انتشار :

واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومان بحساب این افراد + جزئیات

دولت در هفته آینده آخرین یارانه معیشتی بنزین امسال را به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌کند، همچنین احتمال واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی وجود دارد.

واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومان بحساب این افراد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در هفته آینده اولین واریزی اسفند ماه و آخرین یارانه معیشتی بنزین امسال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. احتمال واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیز وجود دارد.

طبق روال ماه‌های گذشته دولت باید در روز دهم اسفند ماه یعنی سه‌شنبه هفته آینده آخرین یارانه معیشتی بنزین را واریز کند.

مبلغ یارانه معیشتی متناسب با تعداد اعضای خانوار تعیین شود. همانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

معمولا وقتی واریز یارانه با روز تعطیل مصادف می‌شود، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یک روز زودتر آن را واریز می‌کنند. بنابراین به احتمال زیاد آخرین یارانه معیشتی امسال در ساعت ۲۴ روز دوشنبه نهم اسفند ماه واریز می‌شود.

همچنین، پانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر خواهد شد.

احتمال واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

دولت به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حدود ۳۲ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. سازمان هدفمندسازی نیز اعلام کرد که مشمولان این یارانه چهار دهک اول هستند. در همان زمان بسیاری از مردم خود را جزو چهار دهک اول می‌دانستند و معترض بودند که چرا یارانه برایشان واریز نشده است.

وزارت کار نیز به نوعی به خطا در شناسایی مشمولان یارانه ۲۲ بهمن اعتراف کرد. اگر قرار باشد این یارانه واریز شود باید دید لیست مشمولان به‌روز می‌شود یا خیر؟

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها