کد خبر: 646130
تاریخ انتشار :

رای‌گیری برای پیش‌نویس قطعنامه محکومیت روسیه

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که امروز (جمعه) در نیویورک به رای گذاشته می‌شود، بر تعهد خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می‌کند و "تجاوز روسیه" را نقض صلح و امنیت بین‌المللی می‌داند.

رای‌گیری برای پیش‌نویس قطعنامه محکومیت روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت روسیه به رای گذاشته می‌شود

 پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین با شدیدترین لحن ممکن، از مسکو خواسته است که فورا، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج و این کشور را ترک کند.

پیش نویس قطعنامه که پیش از رای گیری توسط اعضای آن مورد مذاکره قرار می‌گیرد، خواستار توقف فوری استفاده روسیه از زور علیه اوکراین و پرهیز از هرگونه تهدید غیرقانونی یا استفاده از زور علیه هر کشور عضو سازمان ملل شده است.

در پیش نویس این قطعنامه همچنین آمده است: فدراسیون روسیه باید فورا، کامل و بی قید و شرط تمامی نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین با مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خارج کند.

در ادامه این پیش نویس همچنین آمده است: اجازه و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در اوکراین، برای محافظت از غیرنظامیان از جمله پرسنل کمک‌های بشردوستانه و افراد در موقعیت‌های آسیب پذیر از جمله کودکان باید مدنظر قرار گیرد. همچنین به کشورهای عضو سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید می‌شود تا از کاهش تنش در منطقه حمایت کنند.

این پیش نویس همچنین با محکوم کردن تمام نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نقض حقوق بشر از همه طرف‌ها می‌خواهد که به شدت به مفاد مربوطه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و پروتکل‌های الحاقی آنها در سال ۱۹۷۷ احترام بگذارند و حقوق بشر را رعایت کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها