کد خبر: 646276
تاریخ انتشار :

نماینده مجلس: هنوز درباره ارز ترجیحی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که هنوز کمیسیون تلفیق به جمع بندی درباره ارز ترجیحی در بودجه سال آینده نرسیده و مصوبه ای هم نداشته است.

نماینده مجلس: هنوز درباره ارز ترجیحی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی رضایی در واکنش به انتشار اخباری درباره اجرای آزمایشی حذف ارز ترجیحی در برخی شهرها گفت: این موارد نظرات شخصی برخی از اعضای کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: هنوز کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی جمع بندی نداشته چون اختلاف نظرهای جدی در مورد آن وجود دارد. ملاحظات و ابهامات هم به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها است.

رضایی مجددا تأکید کرد: هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره ارز ترجیحی نداشته است. نظرات مختلفی وجود دارد. کمیسیون تلفیق به دنبال آن است که به سود مردم کار کند.

هفته گذشته  و در جریان بررسی بخش درآمدی بند الحاقی ۱، تبصره ۱ بودجه علی اکبر کریمی نماینده اراک پیشنهاد حذف این بند مربوط به اختصاص منابعی برای تأمین کالاهای اساسی را مطرح کرد که در نهایت این موضوع به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بخش هزینه ای این بند آمده است که معادل ۹ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی براساس نرخ ترجیحی اختصاص پیدا می‌کند.

این بند به معنای استمرار پرداخت ارز ترجیحی در سال آینده است که دولت با آن مخالف است لذا این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع شده تا در مورد آن تصمیم گیری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها