کد خبر: 646359
تاریخ انتشار :

لاریجانی: نسبت به آینده مذاکرات وین خوشبین هستم

معاون سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه نسبت به آینده مذاکرات وین خوشبین هستم، گفت: این خوش‌بینی از روی ساده کردن صورت مسئله نیست چراکه به نظر بنده خطی مشی دولت در پیگیری مذاکرات و حقوق ملت کاملا درست بوده و دارد نتیجه می‌دهد.

لاریجانی: نسبت به آینده مذاکرات وین خوشبین هستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد لاریجانی تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل با اشاره به دیپلماسی این دولت در گفت‌وگوها با کشورهای ۱+۴، مذاکرات هسته‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: ما در هر شرایطی باید منافع خود را دنبال کنیم و از این رو بنده نسبت به آینده مذاکرات وین خوشبین هستم.  

لاریجانی با تاکید بر اینکه این خوش‌بینی از روی ساده کردن صورت مسئله نیست، تاکید کرد:  به نظر بنده خط‌مشی دولت در پیگیری مذاکرات و حقوق ملت خط کاملا درستی بوده است و دارد نتیجه می‌دهد.  

معاون سابق وزارت امور خارجه درخصوص تغییر دستگاه محاسباتی آمریکا نسبت به ایران، اظهار داشت:  در این شرایط آمریکا متوجه شده است که با تهدید نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند بنابراین توصیه ما به آمریکایی‌ها این است حالا که بهترین فرصت برای آن‌ها فراهم شده به تعهدات خود بازگردند.  

وی در عین حال تاکید کرد: ما چیز جدیدی نمی‌خواهیم و اگر آن‌ها بازنگردند، اتفاقی نمی‌افتد چرا که جمهوری اسلامی آینده خود را قطع نظر از مذاکرات وین طراحی کرده است و پیش می‌برد.  

به گزارش ایرنا، دور هشتم مذاکرات که از ششم دی ماه سال جاری در وین آغاز شده، یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌ وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.

همچنین جواد لاریجانی پیش از این در گفت‌وگوی دیگری با ایرنا در خصوص پیش بینی فضای آینده جنگ روسیه و اوکراین گفته بود: ما طرفدار حمله و تهاجم نظامی به هیچ کشوری نیستیم اما آمریکا و ناتو و متحدان اروپایی در اکثر کشورهایی که می‌روند به دنبال فتنه هستند و امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند بنابراین موضع جمهوری اسلامی این است که اولاً مخالف گسترش و حضور آنها در مناطق مختلف از جمله غرب آسیا است و ثانیاً موضوع منافع ملی کشورمان برای ما بسیار مهم است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها