کد خبر: 646399
تاریخ انتشار :

وعده گروه ۷ به تحریم‌های جدید علیه روسیه + جزئیات

«جی هفت»، گروه متشکل از هفت کشور قدرتمند جهان، تهدید کرد که اگر اشغال اوکراین ادامه پیدا کند تحریم‌های جدیدی متوجه روسیه خواهد شد. این گروه طی بیانیه‌ای تاکید کرد که دستاورد‌های نظامی روسیه در این جنگ به رسمیت شناخته نخواهند شد.

وعده گروه ۷ به تحریم‌های جدید علیه روسیه + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ان دی تی وی، وزیران خارجه گروه ۷ کشور صنعتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اگر روسیه عملیات خود در اوکراین را متوقف نکند، "اقدامات بیشتری" برای اضافه کردن تحریم‌های اعلام شده، انجام خواهند داد

آن‌ها تاکید کردند که دستاورد‌های نظامی روسیه در اوکراین که منجر به "هر گونه تغییر وضعیت" مانند الحاق قلمرو شود، به رسمیت شناخته نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ریاست کنفرانس ویدئویی وزرای امور خارجه گروه ۷ کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا را بر عهده داشت. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز به وزرای گروه ۷ پیوست. در این نشست، وزرا، جنگ روسیه علیه اوکراین توسط بلاروس را محکوم و نگرانی خود را از تلفات بی‌معنا و ویرانی‌های ناشی از حمله از پیش برنامه‌ریزی‌شده روسیه به کشوری دموکراتیک و مستقل ابراز کردند. آن‌ها از روسیه خواستند که فوراً حمله به اوکراین، جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی آن را متوقف کند و فورا نیرو‌های نظامی خود را خارج کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: وزیران توافق کردند که این نقض آشکار اصول اساسی صلح و امنیت بین المللی و نقض هنجار‌های آمرانه حقوق بین الملل نباید بی پاسخ بماند. در پاسخ، گروه ۷ تحریم‌های گسترده و هماهنگی را از جمله علیه بلاروس وضع کرده است، زیرا حمله روسیه را تسهیل می‌کند. اگر روسیه جنگ خود علیه اوکراین را متوقف نکند، گروه ۷ به اقدامات بیشتر ادامه خواهد داد. وزیران تاکید کردند که هرگونه تغییر وضعیتی که با اقدام تجاوزکارانه روسیه حاصل شود به رسمیت شناخته نخواهد شد. وزیران توافق کردند که از نزدیک برای اطمینان از محکومیت گسترده و قوی بین المللی رفتار غیرقابل توجیه روسیه، هماهنگی لازم را انجام دهند.

آن‌ها تاکید کردند: وزیران از همه کشور‌های عضو سازمان ملل خواستند که موضعی روشن در قبال تجاوز روسیه اتخاذ کنند و اقدامات آن را در سازمان ملل متحد، به ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر، محکوم کنند. وزیران همبستگی خود را با مردم اوکراین و همدردی خود را با قربانیان این جنگ و خانواده‌های آن‌ها اعلام کردند. آن‌ها از فرصت تبادل نظر با وزیر امور خارجه اوکراین، دیمیترو کولبا در مورد وضعیت در حال توسعه و تلاش‌های دیپلماتیک احتمالی در حمایت از اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک آن استقبال کردند.

گروه ۷ گفته است: وزیران درباره اقدامات قوی بیشتر در حمایت از اوکراین و مردم آن، از جمله کمک‌های امنیتی و سایبری و حمایت از مبارزه با اطلاعات نادرست، بحث کردند. وزرا به نیاز‌های فوری جمعیت غیرنظامی در اوکراین اذعان کردند و در مورد کمک‌های بشردوستانه هماهنگ شدند. آن‌ها متعهد به افزایش حمایت‌های بشردوستانه، با توجه به نیاز‌ها شدند. آن‌ها ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه، اعطای دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه، حفاظت از کارکنان امدادی و همچنین افراد آواره بین‌المللی در سراسر کشور را یادآور شدند.

در پایان این بیانیه تاکید دشه است: روسیه مسئول هر گونه خسارتی است که تجاوز نظامی این کشور به اوکراین و جمعیت آن و اموال آن‌ها وارد کند.

کشور‌های گروه ۷ قبلا تحریم‌های سختی را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده‌اند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا برخی از بانک‌های روسی را از سیستم پرداخت بانکی بین‌المللی سوئیفت محروم کرده اند و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه را هدف قرار داده‌اند.

ژاپن اعلام کرد که به حذف بانک‌های منتخب روسی از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت، ارائه میلیون‌ها کمک بشردوستانه، و شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های پوتین و دیگر مقامات روسی خواهد پیوست. بلینکن گفت که اقدام توکیو نشان دهنده "وحدت و عزم" G ۷ است و به "تحمیل هزینه‌های هنگفت بر روسیه و خنثی کردن توانایی این کشور برای به راه انداختن جنگ علیه اوکراین کمک خواهد کرد. "

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها